شناسهٔ خبر: 25090168 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کسبه بازار آنزان ایذه خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند

ایذه-ایرنا جمعی از کسبه بازار آنزان ایذه روز پنجشنبه در محل حضور وزیر نیرو حضور یافته و خواستار رسیدگی به وضعیت خود شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا جمعی از کسبه بازار آنزان ایذه که در بامداد سیزده فروردین ، غرفه‌ها و مغازه‌های آنها در آتش سوخته بود به دلیل عدم رسیدگی به وضعیت خود در محل برگزاری آیین شروع عملیات انتقال آب به ایذه و باغملک حاضر شدند.
یکی از این افراد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 55 نفر در این بازارچه کاسبی می‌کردند و در واقع هر کدام از آنها نماینده یک خانواده هستند که بعد از حادثه آتش سوزی در این محل، همه سرگردان شده اند.
وی افزود: درخواست ما این است که جایی برای اشتغال ما فراهم کنند یا یک وام به ما اختصاص دهند تا کار خود را شروع کنیم.
وی گفت: اکثر کسبه این بازار با وام گرفتن اقدام به شروع کار کرده بودند و جمعی از بانوان نیز با فروش طلا های خود در این بازار غرفه اجاره کرده بودند و امرار معاش می‌کردند.
یکی دیگر از این کسبه نیز گفت: تنها منبع درآمد و تمام دارایی ما همین مغازه‌هایی بوده است که در آتش سوخته است ، ما از مسئولین درخواست داریم با اختصاص وام‌های کم بهره و ایجاد بازارچه‌های خود اشتغالی به ما کمک کنند تا بتوانیم از این شرایط سخت عبور کنیم.
مصطفی سمالی ، فرماندار ایذه که در جمع این افراد حضور پیدا کرده بود ، در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در جهت حل مشکل این شهروندان، با ستاد مدیریت بحران استانداری مکاتبه کردیم و هفته آینده نیز جلسه ای تشکیل خواهیم داد تا مراحل اعطای وام کم بهره به این افراد انجام شود.
وی گفت:البته این پروسه باید به تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور برسد تا مبالغ مورد نظر را به حساب بانک‌ها واریز کند.
وی افزود: در ادامه مکاتبات با ستاد مدیریت بحران استانداری، روی این موضوع تاکید کردیم که افرادی که در این آتش سوزی متضرر شدند و به بانک‌ها وام بدهکارند، از بانک‌های مربوطه برای آنها زمان بیشتری گرفته شود تا بعد از بهبود روند کسب و کار به بازپرداخت اقساط بپردازند.
سمالی از تشکیل یک کمیته بین مجمع امور صنفی، اداره صنعت،معدن و تجارت و شهرداری‌ ایذه خبر داد و تصریح کرد: مقرر شد مجمع امور صنفی به نمایندگی از این کمیته با تولیدی‌هایی که این کاسبان از آنها اجناس خریداری کرده بودند تماس گرفته و برای بازپرداخت هزینه اجناس از آنها وقت بگیرند.
فرماندار ایذه از ادامه روند پیگیری این پرونده توسط دادستانی ایذه خبر داد و اظهار کرد: در اظهارنظر اولیه نماینده دادگستری، یکی از کسبه به آتش سوزی عمدی متهم و 70 درصد مقصر شناخته شده بود و مالک بازار آنزان نیز به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی 30 درصد مقصر معرفی شدکه روند پیگیری این پرونده با سرعت در جریان است و با دقت کافی به آن رسیدگی خواهد شد.
بازار آنزان ایذه بامداد 13 فروردین سال جاری آتش گرفت و 55 غرفه و مغازه آن در آتش سوخت.
9434/6064

نظر شما