شناسهٔ خبر: 25090161 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

جف بزوس: تعداد مشترکان آمازون پرایم از مرز ۱۰۰ میلیون عبور کرد

حسین خلیلی صفا / recode

صاحب‌خبر -

جف بزوس، مدیرعامل آمازون، با انتشار نامه‌ای خطاب به سهامداران شرکت تحت مدیریتش طبق عادت سالیانه‌ی خود، آمارهای جالبی در رابطه با سرویس پرایم ارائه کرده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط جف بزوس، آمازون پرایم بیش از ۱۰۰ میلیون مشترک دارد.

آمازون در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است: «۱۳ سال پس از ارائه‌ی سرویس پرایم توسط آمازون، تعداد مشترکان این سرویس از مرز ۱۰۰ میلیون مشترک عبور کرده است. آمازون موفق شده طی سال ۲۰۱۷ بیش از ۵ میلیارد کالا را به مشتریان سرویس پرایم در سراسر جهان ارسال کند. همچنین تعداد مشترکان بیشتری در مقایسه با سال‌های گذشته در کشور آمریکا و در سراسر جهان به این سرویس پیوسته‌اند.»

تعداد مشترکان سرویس آمازون پرایم از جمله‌ی آمارهایی بود که این شرکت هیچگاه در رابطه با آن به‌صورت مستقیم اظهار نظر نکرده بود. برآورد انجام‌شده طی سال گذشته‌ی میلادی نشان از این داشت که آمازون تا سال ۲۰۱۷ بیش از ۸۰ میلیون مشترک پرایم دارد؛ حال آنکه این شرکت با ارسال نامه‌ای، به‌روشنی اعلام کرد که تعداد مشترکان سرویس پرایم از مرز ۱۰۰ میلیون عبور کرده است. حق اشتراک سرویس پرایم در ایالات متحده‌ی آمریکا ۹۹ دلار در سال است. مشترکان این سرویس را افرادی تشکیل می‌دهند که بیشترین هزینه را برای خرید از آمازون انجام می‌دهند. از جمله‌ی مزایای عضویت در سرویس پرایم آمازون باید به دریافت سریع کالاهای خریداری‌شده، ارسال رایگان و دسترسی نامحدود به سرویس‌های استریم خانواده‌ی پرایم اشاره کرد. همچنین اعضای پرایم قادرند از پیشنهاد خرید کتاب‌های با تخفیف آمازون استفاده کنند.

جف بزوس در نامه‌ی خود به تعداد کاربران سرویس استریم آمازون موزیک اشاره‌ای نکرده است. رقبای آمازون نظیر اسپاتیفایی که اخیرا راهی تالار بورس شد، بیش از ۷۱ میلیون مشترک دارند و اپل موزیک اعلام کرده است که ۴۰ میلیون مشترک دارد.

آمازون موزیک طی سال ۲۰۱۷ سرویس‌دهی در بیش از ۳۰ کشور جدید را آغاز کرده است. هرچند جف بزوس آمار دقیقی از میزان کاربران این سرویس ارائه نکرده؛ اما به این نکته اشاره کرده که تعداد مشترکان در طول ۶ ماه اخیر بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما