شناسهٔ خبر: 25090078 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حمایت از کالای ایرانی با بنر و شعار محقق نمی‌شود

نمایندگی قم

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با بنر زدن و شعار دادن کاری پیش نمی‌رود، گفت: باید با همبستگی ملی از کالای ایرانی حمایت کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سیدمحمود نوابی ظهر امروز در همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان قم در اتاق بازرگانی قم، عنوان کرد: اگر واحد تولید کننده به حمایت از حقوق مصرف کننده اعتقاد نداشته باشد، محکوم به فناست.

وی افزود: همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان در استان‌ها برگزار می‌شود ولی استان قم تا کنون موفق به اجرای این همایش نشده بود و امسال اولین همایش را برگزار کردند؛   واحدهای تولیدی و خدماتی بابت ارزیابی خود در مبحث حمایت از حقوق مصرف کننده هزینه می‌دهند و این اقدام قابل تقدیر است.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور تصریح کرد: در ارائه خدمات پس از فروش کالاهای ایرانی نقص هایی وجود دارد ولی حرکت های خوبی انجام شده و امروز بنگاه های اقتصادی باید خدمات قبل، حین و بعد از فروش را به مصرف کننده ارائه کنند.

وی ادامه داد: تا چند سال پیش، واحدهای تولیدی و عرضه کنندگان می‌گفتند کالای فروخته شده پس گرفته نمی‌شود و این توهین به مصرف کننده بود، امروز دیگر این موضوع را نمی‌بینیم و خدمات بهبود پیدا کرده است.

نوابی بیان کرد: تولیدکنندگان باید توجه داشته باشد که حوزه تقاضا در کشور بسته است و باید در بازار های منطقه و فرا منطقه ای سرمایه گذاری کنند و کالا را صادر و عرضه کنند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران قابل تقدیر و احترام هستند، اظهار کرد: سرمایه گذار با سرمایه‌دار متفاوت است، سرمایه‌دار نظم بازار کشور را برهم می‌زند و آسیب وارد می‌کند، ولی سرمایه گذار سرمایه خود را برای تولید قرار داده است و به اقتصاد کمک می‌کند و باید شأن اجتماعی آنان حفظ شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حمایت از کالای ایرانی با بنر زدن و شعار دادن محقق نمی‌شود، همه باید با همبستگی ملی از کالای ایرانی حمایت کنیم؛ اگر بخش های بیمه و بانک وارد میدان حمایت نشوند، کار پیش‌نمی‌رود و تولیدکنندگان با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه طبق فتوای مقام معظم رهبری خرید کالای قاچاق، حرام شرعی است و نباید خریداری شود، افزود: مصرف کننده ایرانی باید به مصرف کالای ایرانی افتخار کنند و تولیدکننده نیز باید در خدمت مصرف کنندگان باشد و کیفیت را افزایش دهد.


انتهای پیام

نظر شما