شناسهٔ خبر: 25089707 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مشاور وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد

ریاضی؛ درصد بالایی از رشته‌های موردنیاز آزمون استخدام آموزش و پرورش

نمایندگی لرستان

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بازنشستگان گفت: درصد بالایی از رشته‌های موردنیاز آزمون استخدام آموزش و پرورش، ریاضی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، احمد صافی در حاشیه اولین سمینار استانی دانش آموزی ریاضی و دست ساخته‌های آن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ریاضی، نظم فکری و نظم رفتار می‌دهد و امروز زیربنای هر نوع تحولی، ریاضی و فیزیک است.

وی با تاکید بر اهمیت شرکت دانش‌آموزان در مراسم و سمینارهایی با موضوع ریاضی، ادامه داد: دانش آموزان در تعلیم و تربیت مدنظر هستند و باید برای هدایت تحصیلی آنان برنامه کارآمد داشت. دانش آموزان با مشارکت در سمینارهای ریاضی، اجتماعی بودن و تفکر را یاد می‌گیرند.

صافی اضافه کرد: در حال حاضر  ۱۴ میلیون دانش‌آموز، بیش از یک میلیون معلم و ۸۰۰ هزار بازنشسته در آموزش و پرورش داریم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بازنشستگان یادآور شد: وزارت آموزش و پرورش در سند تحولی که سال ۱۳۹۰ تصویب شده، روی دروس ریاضی بسیار تاکید کرده و در استخدام امسال نیز درصد بالایی از رشته‌های موردنیاز آزمون استخدام آموزش و پرورش، ریاضی است.

وی با بیان اینکه کشور به تحصیل‌کنندگان در رشته ریاضی نیاز دارد، افزود: خانواده‌ها باید پس از دوره کلاس نهم، دانش‌آموزان را به رشته ریاضی تشویق کنیم و این رشته را در اولویت قرار دهند؛ چراکه ما به نخبگان ریاضی نیاز داریم.

صافی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان لرستانی بسیار باهوش هستند، یادآور شد: اگر مغز متفکر می‌خواهیم که بتواند تحول در جامعه ایجاد کرده و زیربنای پیشرفت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را فراهم کند، باید دانش‌اموزان را به ریاضی خواندن تشویق کنیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بازنشستگان با اشاره به کم رونق بودن تحصیل دانش‌آموزان در رشته ریاضی، گفت: باید در انتخاب رشته دانش‌آموزان، استعداد  و رغبت آنان را تشخیص دهیم و تحمیل رشته نکنیم. جامعه به ریاضیدان نیاز دارد.

وی با بیان اینکه بهترین جایی که می‌تواند بستر آموزش ریاضی را فراهم کند، آموزش و پرورش است، افزود: باید از پیش دبستان بچه‌ها را به سمت گرایش به ریاضی تشویق کنیم و دانش‌آموزان نیز زندگی‌نامه بزرگان ریاضی را به عنوان اسوه و الگو بخوانند.

صافی خاطر نشان کرد: در شورای سیاست‌گذاری آموزش و پرورش و هدایت تحصیلی، تاکید بر این است که دانش‌آموزان براساس رغبت و استعداد انتخاب رشته کنند و یکی از رشته‌های مورد تاکید ریاضی و فیزیک است.

انتهای پیام

نظر شما