شناسهٔ خبر: 25089698 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر دفاع ایران و نایب رییس الحشد الشعبی گفت وگو کردند

بغداد – ایرنا – وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران و ابومهدی المهندس نایب رییس تشکیلات الحشد الشعبی در بغداد درباره مسائل مورد علاقه گفت وگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، امیر سرتیپ حاتمی دیدار با فرمانده مجاهد و مبارز الحشد الشعبی و رزمندگان آن که در ستاد فرماندهی الحشد الشعبی در بغداد صورت گرفت، ابراز خرسندی کرد.
سرتیپ حاتمی خطاب به ابو مهدی المهندس گفت که رجاء واثق دارم که با تحمل مشقات فراوان و رنج‌ های بسیار توانسته ‌اید ثبات و امنیت را به کشور عراق به ارمغان آورید و از این بابت از همه تلاش‌های خالصانه شما‌ چهره‌های نورانی و عاشق شهادت قدردانی می‌کنم.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران افزود: ‌خداوند ‌را شاکرم که بخشی از سپاه حضرت ولی عصر(عج) توانست با افتخار و سربلندی در عراق شکل گیرد.
وی خاطر نشان ساخت که ‌دشمنان که دست‌ نشانده استکبار جهانی هستند و ابزاری برای اجرای اهداف شیطانی آنان محسوب می‌ شو‌ند با جهالت و نادانی تمام به امت اسلامی، مردم عراق و سوریه و مردم منطقه ظلم ‌های بسیاری روا داشته اند.
امیر سرتیپ حاتمی گفت که استکبار جهانی با خباثت و جنایت‌های بی‌شمار خود خدمات بی‌شائبه‌ای را به دشمنان اسلام ارائه کردند.
در این دیدار ابومهدی المهندس فرمانده الحشد الشعبی با خیر مقدم به وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، حمایت‌های بی‌دریغ وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از محور فعالیت را عالی ارزیابی کرد.
فرمانده الحشد الشعبی با ارائه گزارشی از روند شکل ‌گیری و تجهیز و ساماندهی الحشدالشعبی در عراق، پیروزی‌های اخیر محور مقاومت در شکست داعش را بی‌ نظیر توصیف کرد‌.
ابومهدی المهندس، نقش رهبری‌ های حکیمانه مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و آیت ‌الله سید علی سیستانی ‌را در ‌اتحاد نیروهای جان ‌برکف و مبارز و مجاهد الحشد الشعبی ‌تعیین کننده دانست.
وی ابراز امیدواری کرد در آینده ‌ای نزدیک با همکاری صمیمانه دولت و ملت عراق ثبات و امنیت کامل در عراق حاکم شود.
امیر سرتیپ امیر حاتمی صبح دیرروز چهارشنبه در سفری دو روزه، وارد بغداد شده و با تعدادی از مقامات لشکری و کشوری عراق پیرامون همکاری های دو جانبه دفاعی و امنیتی و تحولات منطقه بحث و گفت وگو کرد.
در جریان این سفر در حضور وزیر دفاع کشورمان، یک تفاهمنامه همکاری های فنی – تخصصی با وزارت ارتباطات و یک یادداشت همکاری صنعتی با وزارت صنایع عراق امضا شد.
خاورم *353*380*

نظر شما