شناسهٔ خبر: 25089673 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اراک| فرمانداران و بخشداران ظرف یک ماه نسبت به گردآوری مشکلات روستائیان استان مرکزی اقدام کنند

R41371/P1486/S6,73/CT11

معاون عمرانی استاندار مرکزی گفت: فرمانداران و بخشداران ظرف یک ماه نسبت به گردآوری مشکلات روستاییان استان مرکزی اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مهدی زندیه‌وکیلی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات روستایی شهرستان‌های اراک، خنداب و کمیجان اظهار داشت: طرح‌های هادی روستایی یکی از مسائل و مشکلاتی است که روستاییان با آن سر در گریبان هستند که در این راستا و به منظور بهبود این شرایط باید برنامه مدونی تهیه شود.

وی افزود: در برخی از روستاها باید الحاق به محدوده در چارچوب قوانین روستاها اجرایی شود نیاز است شهرستان‌ها به منظور رسیدگی به این مشکلات جلسات مشخصی تشکیل دهند زیرا رسیدگی در این راستا به هماهنگی با دستگاه‌هایی مثل منابع طبیعی، بنیاد مسکن و بعضا دستگاه‌های قضایی نیاز دارد.

معاون هماهنگی عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: توسعه روستایی، اختصاص تسهیلات برای اشتغال در روستاها ضروری است و روستاییان برای اخذ تسهیلات باید در سامانه ثبت‌نام و با ارائه طرح‌های خود برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شوند.

زندیه وکیلی بیان کرد: زمانی که اراضی روستایی از منابع طبیعی به بنیاد مسکن منتقل می‌شود تمام وظایف قانونی منابع طبیعی به ویژه برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز به بنیاد مسکن محول می‌گردد.

وی ادامه داد: فرمانداران و بخشداران استان با همکاری بنیاد مسکن و محوریت اداره کل دفتر روستایی در مدت یک ماه آینده نسبت به تهیه فهرستی از مسائل و مشکلات روستاییان اقدام کنند.

معاون هماهنگی عمرانی استاندار مرکزی عنوان کرد: با توجه به اینکه امسال مشکل خشکسالی را شاهد هستیم نیاز است در بررسی مسائل و مشکلات در روستاها تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده و مسائل به شکل کارشناسی بررسی شوند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی هم در این جلسه گفت: طرح‌های هادی روستایی مشکلاتی داشته و مباحث کلی در اجرای طرح‌های روستایی مطرح است که می‌توان به وضعیت ساخت و ساز و بازنگری در روستاها اشاره کرد که باید اجرای این طرح در برخی روستاها در اولویت قرار گیرد.

حمیدرضا نوازنی اضافه کرد: برخورد با تخلفات در این راستا وظیفه کمیسیون ماده 99 است که رویکرد کمیسیون ماده 99 مدارا بوده و در روستاها در راستای تخلفات جریمه در نظر می‌گیریم.

وی با بیان اینکه در راستای تخلفات در روستاها سقف جریمه 25 هزار تومان است این در حالی است که دریافت این مبلغ بسیار ناچیز است و بنابر قانون باید بین 50 تا 70 درصد اعیانی جریمه دریافت شود، افزود: در سال گذشته به یک هزار و 33 پرونده رسیدگی شد که در قالب 35 جلسه انجام و 746 رای و 287 قرار صادر شد.

انتهای پیام/م

نظر شما