شناسهٔ خبر: 25089451 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کرمانشاه:

۲۰۰۰ روستا به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند

کرمانشاه- مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کرمانشاه گفت: تا پایان امسال، تعداد ۲۰۰۰ روستا به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای اداری شهرستان ثلاث باباجانی امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این شهرستان برگزار شد.

فرماندار ثلاث باباجانی با اشاره به جمعیت بیش از ۴۰ هزار نفری در این شهرستان گفت: ۵ درصد مردم در این شهرستان اهل حق و مابقی اهل سنت هستند. 

خدادادی با بیان اینکه ثلاث باباجانی از حیث برخورداری از اینترنت، تلفن خانگی و تلفن همراه جزو محروم ترین شهرستان کشور است، گفت: بازارچه مرزی شیخ صله که تنها بازارچه شهرستان است ۴۵ کیلومتر فاصله با مرکز شهرستان فاصله دارد و  الان نیاز به فیبر نوری دارد.

وی بیان کرد: بازارچه شیخ صله برای مجهز شدن به فیبر نوری نزدیک به ۱۷ میلیارد اعتبار نیاز دارد و از توانای استان خارج است و ما توقع داریم در این بخش کمک کنید.

 بهنیا مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کرمانشاه نیز در این جلسه با بیان اینکه بیش از ۲۹۵ میلیارد پروژه افتتاح شده است، گفت: ظرفیت پهنای باند استان از ۱۰ گیگ به ۱۴۱ گیگ و استفاده کنندگان از اینترنت به ۲۲ درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه بیان کرد: قبل از دولت اینترنت، امکان فور جی فقط در یک شهر فراهم بود اما تا الان همه ۳۲ شهر استان  کرمانشاه به فور جی ارتقا پیدا کرده اند و بیش از ۹۸ درصد روستاهای کرمانشاه دارای تلفن است. 

بهنیا با بیان اینکه قبلا ۱۰ روستا دارای اینترنت بودند، گفت: هم اکنون ۱۲۰۰ روستا مجهز به اینترنت هستند و تا پایان سال ۲۰۰۰ هزار روستا به اینترنت پر سرعت وصل می شوند.

وی با اشاره به اینکه در بحث اربعین نیز کار چند سال را در چند ماه انجام دادیم، افزود: بیش از ۲۰ کیلومتر فیبر نوری انجام دادیم، بعد از زلزله نیز بعد از ۱۵ دقیقه، ارتباطات دوباره با تلاش همکاران برقرار شد و با همکاری و کمک دیگر استان ها وضعیت تلفن همراه ظرف ۲۴ ساعت به شکل قبل از زلزله شد.

بهنیا همچنین گفت: یکی از برنامه‌های ما این است که روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت وصل شوند؛ همچنین استان کرمانشاه مرزی و کوهستانی است و درخواست احداث ۱۰۰ سایت برای جاده های فرعی استان کرمانشاه داریم. 

گرمای شدید در راه است و نیاز به وسایل سرمایشی در مناطق زلزله زده دو چندان می شود

فرماندار سرپل ذهاب  نیز در این جلسه را اشتغال از  مباحث مهم در سرپل دانست و گفت: احداث فیبر نوری در مرز تیله‌کو برای ۲۰۰۰ هزار کولبر اشتغال ایجاد میکند.

وی با اشاره به وضعیت زلزله زدگان گفت: گرمای شدید در راه است و نیاز به وسایل سرمایشی دو چندان می شود، بحث ساماندهی چادرها و کانکس ها از دیگر مشکلات است و بیش از ۱۵۰۰ چادر و کانکس جمع آوری کردیم.

اکبری فرماندار قصر شیرین نیز گفت: امیدوارم تا پایان تیرماه بازسازی روستاها را به اتمام برسانیم. یکی از مشکلات این است که برخی از بانک ها بعد از یک ماه اخذ قسط های بازسازی را می خواهند در حالیکه کلیه وام های تعمیراتی ۶ ماه تنفس دارند و هیچ بانکی حق اخذ قسط ها را در این مدت زمان ذکر شده ندارد.

فرماندار گلانغرب نیز با بیان اینکه کمک بلاعوض به مستاجرین زلزله زده شهری و روستای پرداخت نشده، گفت: سکونت گاه های عشایر نیز بلاتکلیف است و امیدوارم این مشکل هم حل شود.

 لهونی فرماندار جوانرود در ادامه بیان کرد: تعدادی از مردم در جوانرود به دلیل اعتقادات مذهبی و به دلیل سود آن وام نمی گیرند و امیدواریم که در این حوزه تمهیداتی اندیشیده شود.

۱۲ استان معین در مناطق زلزله زده کرمانشاه حضور دارند

وی گفت: زلزله سبب کاهش ورود مسافران به این شهرستان شد از سویی بسته مرزها موجب مشکلاتی شده است و خواستار پیگیری در این زمینه هستیم.

خدرویسیمدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه در این جلسه با بیان اینکه ۶۱ هزار مددجویکمیته امداد در زلزله استان کرمانشاه آسیب دیدند، گفت: در این زلزله، به بیش از ۸ هزار واحد مسکونی مددجویان خسارت وارد شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی کمیته امداد گفت: چندین ماه حقوق چندبرابر به مددجویان زلزله زده پرداخت شد، تا پایان اردیبهشت بیش از ۳۰۰ واحد افتتاح خواهد شد و هماهنگی لازم میان گروه های جهادی و خیرین در بحث بازسازی به عمل آمده است.

نماینده بنیاد مسکن نیز در این جلسه با اشاره به اینکه عقد قرارداد با بانک برای ۷۰۰۰ واحد آسیب دیده انجام شده، گفت: ۱۲ استان به عنوان معین در منطقه حضور دارند و تا کنون حدود ۲۰ هزار واحد آوار برداری، ۱۲ هزار پی کنی شده  و ۲ هزار واحد سقف زده شده است. 

وی گفت: تلاش ما این است که در قالب برنامه زمانبندی ۱۲ هزار واحد روستایی را تا پایان شهریور تحویل بدهیم، سیمان نیز توسط ستاد بازسازی به صورت رایگان به مردم تحویل داده می شود و به واحد های احداثی ۸ تن سیمان رایگان داده می شود.

نظر شما