شناسهٔ خبر: 25089442 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

عراق مواضع داعش در خاک سوریه را بمباران کرد

فارس : منابع عراقی می‌گویند جنگنده‌های این کشور به دستور نخست‌وزیر عراق، مواضع عناصر داعش در خاک سوریه را بمباران کردند.

صاحب‌خبر -

دفتر نخست‌وزیر عراق امروز پنجشنبه اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور مواضع عناصر داعش در خاک سوریه را بمباران کرده‌اند.

دولت عراق امروز در بیانیه‌ای که از رسانه‌های این کشور پخش شد، اعلام کرد که به دستور حیدر العبادی نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، جنگنده‌های عراقی به مواضع داعش د خاک سوریه حمله کردند و ضربات مرگباری وارد کردند. 

به گزارش وبگاه خبری السومریه، علت این حمله، «وجود خطر این گروه تروریستی برای خاک عراق» عنوان شده است. 

در این بیانیه آمده است که «نیروها و رزمندگان دلاور ما در خلال مبارزه با گروه‌های تروریستی، از طریق نابود کردن ماشین جنگی و تروریستی داعش جان بسیاری‌ها را نجات دادند و طرح‌های داعش را ناکام گذاردند و بعد از آنکه آن را در عراق نابود کردیم، این حملات [هوایی در سوریه] به تسریع نابودی داعش در منطقه کمک می‌کند». 

نخست‌وزیر عراق آذرماه سال گذشته (نوامبر ۲۰۱۷) اعلام کرده بود که «به نیروهایمان دستور دادیم تا با هرگونه حمله تروریستی از جانب داعش مقابله کنند حتی اگر از داخل خاک سوریه باشد».

پیش از آن نیز در آبان ماه ۱۳۹۶، «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه در نامه‌ای مکتوب به ابراهیم الجعفری همتای عراق خود، خواستار ادامه هماهنگی دمشق و بغداد برای مبارزه با تروریسم و خطرات مشترک شده بود.

 

 

نظر شما