شناسهٔ خبر: 25089427 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد:

اعمال نظر بخش خصوصی در قانون لایحه مالیات بر ارزش افزوده

کرمان - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده را بدون نظر بخش خصوصی به صحن علنی مجلس نخواهیم برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، فعالان اقتصادی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان با حضور وزیر اقتصاد و دارایی و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در حال جمع بندی و نهایی شدن است و هدف ما از اصلاح این قانون رفع مشکل فعالان اقتصادی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرخ مالیات بر عملکرد نیز به ۲۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد، افزود: باید به این سمت حرکت کنیم که تولیدکنندگان حمایت شوند و هرکس مصرف بیشتری دارد، مالیات بیشتری پرداخت کند.

وی گفت: اصلاح قانون بانک مرکزی و اصلاحیه قانون بانکداری در دست اقدام است و نیمه دوم سالجاری این دو قانون مهم و اساسی عملیاتی خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص بازار ارز نیز گفت: در حوزه ارز باید اقدامات موثری از سوی دولت انجام شود.

وی با بیان اینکه نظر ما در خصوص عددگذاری در نرخ ارز با دولت متفاوت است، اظهارداشت: طی سال‌های گذشته بیش از ۲.۵ برابر مصارف ارزی، درآمد ارزی داشتیم و شاهد کمترین نرخ تورم در تاریخ انقلاب بر اساس آمار بانک مرکزی بودیم.

پورابراهیمی افزود: نباید هر کس هر عددی را صلاح دانست برای نرخ ارز اعلام کند زیرا این مساله به صلاح کشور نیست.

وی همچنین با اشاره به پروژه‌های کک‌سازی در حال اجرا در استان کرمان، تصریح کرد: ظرفیت اشتغال صنعت زغال استان کرمان با تجهیز ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت، به دو برابر افزایش خواهد یافت.

نظر شما