شناسهٔ خبر: 25089373 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

معاون سیاسی امنیتی دادستان مرکز خراسان رضوی خبر داد:

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد به دلیل جریحه دار شدن عفت عمومی و عدم رعایت قوانین بازداشت شد

معاون سیاسی امنیتی دادستان مرکز خراسان رضوی گفت: معاون مدیرکل و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد بازداشت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، حسن حیدری افزود: کاظم دبیری ظهر امروز 30 فروردین به دلیل جریحه دار شدن عفت عمومی، عدم رعایت قوانین و ایجاد اخلال در کسب و کار کاسبان برج سلمان مشهد بازداشت شد.
وی بدون توضیح بیشتر گفت: تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

 

شکایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد پیش از دستگیری طی مکاتبه ای با دادستانی مشهد از خاطیان و متخلفان برج سلمان مشهد شکایت کرده بود.
محمد کاظم دبیری در این شکایت نوشت: موسسه مجری و مدیریت برج سلمان به تعهدات خود عمل نکرده که این امر موجب تخلفاتی در اجرای برنامه شده است.
بنا بر اعلام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی: با توجه به تخلفات انجام گرفته در مراسم جشنواره برج سلمان هیچگونه مجوز فعالیت فرهنگی برای این برج و موسسه مجری صادر نخواهد شد.

 

تجمع در اعتراض به وقایع برج سلمان

همچنین امروز گروهی 400 نفره در اعتراض به مراسم در برج سلمان مقابل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تجمع کردند. این افراد با در دست داشتن پلاکاردهایی اعتراض خود را نسبت به وقایع رخ داده در برج سلمان مشهد اعلام کردند.
خلیل موحد عضو سابق شورای اسلامی شهر مشهد نیز در جریان این تجمع با انتقاد از وقایع رخ داده در برج سلمان خبر از دستگیری کاظم دبیری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داد و گفت: این اقدام کافی نیست. باید افراد کلیدی را دستگیر کنند.

 

تجمع غیرقانونی

فرماندار مشهد نیز در واکنش به این تجمع گفت: مجوزی برای تجمع در مشهد داده نشده و تجمعی که مقابل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد غیرقانونی است.
محمدرحیم نوروزیان افزود: افرادی که نسبت به یک اقدام هنجارشکنانه و غیرقانونی اعتراض دارند خود نیز باید به روش قانونی اعتراضشان را اعلام کنند.
وی در باره وقایع رخ داده در مراسم برج سلمان مشهد گفت: هر اقدام هنجارشکنانه و خلاف شرع را محکوم می کنیم. مسائل خلاف روی داده مربوط به حواشی و خارج از مراسم بوده است. مسئولان ذیرط باید تمهیداتی بیاندیشند که در حواشی اینگونه مراسم وقایع هنجارشکنانه اتفاق نیافتد.
سه شنبه شب گذشته مراسمی با عنوان 'جشنواره فروش' در برج تجاری سلمان مشهد با اجرای یک خواننده پاپ برگزار شد. به دنبال این مراسم تصاویری از حضور دختران و پسران با عنوان 'رقص مختلط در کنسرت مشهد ' در فضای مجازی منتشر شد.

نظر شما