شناسهٔ خبر: 25089322 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

تراکتور مدل ۹۶؛ حاشیه‌هایی که جام‌ها را پر داد

ايسنا : تیم فوتبال تراکتورسازی در سال ۹۶ نتوانست روزهای خوبی را پشت سر بگذارد و حاشیه‌های فراوان این تیم در این سال باعث شد که دست سرخپوشان تبریزی از جام کوتاه بماند.

صاحب‌خبر -

سال ۹۶ در حالی برای تراکتورسازان  به اتمام رسید که تنها اتفاقات حاشیه‌ای برای این تیم اتفاق افتاد و از نظر کسب جام، این تیم سال ناموفقی را پشت سر گذاشت.

تراکتورسازان توانستند با امیر قلعه‌نویی به فینال جام حذفی برسند اما باخت یک بر صفر برابر نفت، دست این تیم تبریزی را از جام کوتاه کرد. همچنین محرومیت تراکتورسازان از پنچره‌های نقل و انتقالات باعث شد تا آن‌ها در کورس قهرمانی از پرسپولیس عقب بیفتند و حتی پایین‌تر از استقلال، در رده سوم قرار بگیرند.

البته شاید تنها موفقیت پارسال تراکتوری‌ها کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بود که باعث شد آن‌ها پس از یک‌سال غیبت دوباره به این رقابت‌ها بازگردند؛ تورنمنتی که آن‌ها نتوانستند در آن خوب ظاهر شوند و کار خود را برای صعود سخت کردند. دو شکست مقابل الغرافه قطر و الاهلی عربستان و دو تساوی مقابل الجزیره، کار شاگردان سائلام را برای حضور در مرحله حذفی سخت کرده است.

سرمربی

قزمزپوشان تبریزی در سال ۹۶، سه سرمربی را روی نیمکت خود دیدند. مدیران تراکتورسازی لیگ شانزدهم را با امیر قلعه‌نویی به پایان رساندند و پس از عدم توافق با وی، هدایت این تیم را به یحیی گل‌محمدی سپردند. پس از یحیی که با بی‌مهری و تحت فشار مدیران و هواداران مجبور به استعفا شد، ارتوئرول سائلام سرمربیگری تراکتورسازی را پذیرفت تا در ادامه لیگ هفدهم او سکان‌دار کشتی تراکتورسازی را بر عهده داشته باشد.

سائلام

علاقه دوستداران تراکتورسازی باعث شد تا مدیران این باشگاه به سراغ گزینه‌های ترکیه‌ای بروند. گزینه نخست آن‌ها نیز مصطفی دنیزلی، سرمربی سابق پاس و پرسپولیس بود که سابقه همکاری با مصطفی را نیز داشت اما حضور دنیزلی در یک شبکه ترکیه‌ای به عنوان کارشناس و البته مبلغ درخواستی بالا این مربی، باعث شد تا تراکتورسازان قید او را بزنند و به سراغ گزینه بعدی یعنی ارتوئرول سائلام بروند.

سرمربی ترکیه‌ای که سابقه قهرمانی در سوپرلیگ ترکیه را با بورسااسپور دارد، با انگیزه‌های زیادی سرمربی تراکتورسازی شد و تا پایان سال ۹۶ توانست نتایج خوبی را در لیگ برتر کسب کند. شش بازی و تنها یک باخت، نتایج رضایت‌بخش سائلام را نشان می‌دهد اما تیم او علی رغم نمایش زیبا در لیگ قهرمانان آسیا، نتایج خوبی نتوانسته کسب کند و با دو شکست و دو تساوی در رده چهارم گروهش قرار دارد.

بازیکنان

تراکتورسازی که در پنجره نقل و اتقالاتی محروم بود و نمی‌توانست بازیکنی را در اختیار بگیرد، چهار، پنج بازیکن مهم خود را نیز از دست داد اما در نیم‌فصل دوم لیگ هفدهم سنت‌شکنی نکرد و باز هم بازیکن سرباز در اختیار گرفت. سه سرباز از ذوب‌آهن، شربتی از مشکی‌پوشان و قائم اسلامی‌خواه که خیلی زود مصدوم شد و فصل را از دست داد، بازیکنان سربازی بودند که به جمع قرمزپوشان تبریزی پیوستند.

در این بین بازیکنانی چون ارسلان مطهری، جوردی آلمیدا، کرپیچ و سیمه هم به تراکتورسازی پیوستند اما به جز دروازه‌بان برزیلی هیچ‌کدام نتوانستند بازی‌های درخشانی به نمایش بگذارند.

حاشیه

ماجرای سربازی و بازیکنان بدهکار دو حاشیه تکراری سال ۸۶ بودند که بارها برای تراکتورسازان تکرار شدند. بدهی به بازیکنان خارجی که باعث محرومیت تراکتورسازان شده‌ بود، با پیگیری مدیران این تیم حل شد و بسیاری از خارجی‌های طلبکار توانستند طلب خود را از تراکتورسازی بگیرند.

احمد نوراللهی و امید عالیشاه که برای گذراندن خدمت سربازی در نیم‌فصل لیگ شانزدهم به تراکتورسازی آمده بودند، برای گرفتن کارت پایان خدمت خود به مشکل برخوردند. نوراللهی پس از مدت‌ها تلاش و از دست دادن یک نیم‌فصل، سرانجام توانست کارت پایان خدمت خود را بگیرد اما به نظر نمی‌رسد داستان عالیشاه و تراکتورسازی نیز مثل قصه احمد به این زودی پایان برسد.

سال ۹۷

هواداران تراکتورسازی امید زیادی به تیمی دارند که قرار است سائلام آن را ببندد. البته پیش از آن بازیکنان فعلی سائلام باید تلاش خود را انجام دهند تا این تیم حداقل بتواند از گروه خود صعود کند تا سرمربی ترک‌تبار تبریزی‌ها بیش از پیش خود را در دل هواداران این تیم شاد کند.

 

نظر شما