شناسهٔ خبر: 25089286 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار لرستان تأکید کرد؛

ضرورت بهره‌برداری از ایستگاه‌های پمپاژ آب لرستان در اسرع وقت

پلدختر- استاندار لرستان بر ضرورت بهره‌برداری از ایستگاه‌های پمپاژ آب این استان در اسرع وقت تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سیدموسی خادمی در حاشیه آیین کلنگ زنی پروژه آبیاری تحت‌فشار باغات انجیر سیاه روستای «زیودار» پلدختر در جمع خبرنگاران بر لزوم بهره‌برداری از ایستگاه‌های پمپاژ استان تأکید کرد و اظهار داشت: امروز ایستگاه پمپاژ روستای «سرنجه زیودار» پلدختر نخستین ایستگاه از این مجموعه به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: خوشبختانه این محل، منطقه خوبی است و باغاتی که از قبل ایجادشده‌اند توجیه اقتصادی دارند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه مردم منطقه پای‌کار هستند و به‌خوبی از فرصت‌ها استفاده می‌کنند، گفت: امروز بحث انتقال آب پروژه به بهره‌برداری رسید و بخش توزیع نیز که به روش آبیاری تحت‌فشار و قطره‌ای است کلنگ زنی شد به‌طوری‌که قرار است سازمان جهاد کشاورزی تا تیرماه سال جاری آن را به نتیجه برساند و مردم بتوانند با بهره‌وری آب، محصول بیشتری را تولید کنند.

خادمی به آخرین وضعیت کارخانه آهک هیدراته پلدختر نیز اشاره کرد و افزود: قرار بود این پروژه با مشارکت بخش خصوصی و شرکت ایمیدرو اجرایی شود که سرمایه‌گذار آن نتوانست خوب عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های نماینده این شهرستان در مجلس از طریق وزارت صنعت و ایمیدرو، قرار است خود این شرکت کار را آغاز کرده و انجام بدهد و زمانی که از پیشرفت مناسبی برخوردار شد شریک انتخاب کند.

استاندار لرستان افزود: آخرین اخباری که دریافت کردیم این بود که بحث دیوارکشی محوطه توسط ایمیدرو آغازشده و امیدواریم کار آن انجام شود.

خادمی با اشاره به اینکه تعیین زمان اجرایی شدن این طرح کار سختی است، گفت : بخشی از این موضوع به انتخاب شریک و تقسیم‌بندی کار بستگی دارد برای همین نمی‌توان زمان دقیق آن را مشخص کرد.

وی پل «ابراهیم‌آباد» معمولان را نیز از پروژه‌های مهم استان دانست که کار اجرایی آن شروع‌شده و در ادامه افزود: در بازدیدی که سال گذشته به عمل آمد قرار شد اعتبارات به‌صورت کامل به آن اختصاص پیدا کند و هم‌اکنون ۱۰۰ درصد اعتبار تخصیص‌یافته و منابع هم دارد؛ این پروژه جزو طرح‌هایی است که قرار است پیمانکار بیاید و کار را شروع کند.

استاندار لرستان ابراز امیدواری کرد که این پروژه هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.

نظر شما