شناسهٔ خبر: 25089087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور بازنشستگان:

زیربنای فکری جامعه علم ریاضی است/ نیاز کشور به دانشمندان خلاق

بروجرد- مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور بازنشستگان تأکید کرد: زیربنای فکری هر جامعه‌ای علم ریاضی بوده و ما در این حوزه به دانشمندان خلاق نیاز داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احمد صافی ظهر پنجشنبه در اولین سمینار استانی دانش‌آموزی ریاضی و دست‌ساخته‌های آن در مقطع متوسطه در سالن اجتماعات شهیدی دانشگاه آزاد واحد بروجرد با اظهار داشت: ریاضی به انسان نظم رفتاری می‌دهد و امروز زیربنای هر تحولی ریاضی است و جالب این است که دانش آموزان در گرایش به ریاضی نقش دارند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴ میلیون دانش‌آموز و بیش از یک‌میلیون معلم و ۸۰۰ هزار معلم بازنشسته داریم که این آمار ظرفیت خوبی را نشان می‌دهد.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور بازنشستگان با اشاره به اهمیت برگزاری این‌گونه سمینارها، ادامه داد: با برگزاری این سمینار، دانش آموزان مشارکت، همکاری و اجتماعی شدن را یاد می‌گیرند و همچنین با اجرای دست‌ساخته‌هایشان آثار مغزی خود را به منصه ظهور گذاشته‌اند.

صافی با اشاره به سند تحول آموزش‌وپرورش در سال ۱۳۹۰، افزود: در این سند بر درس ریاضی و گرایش دانش آموزان نسبت به فراگیری ریاضی تأکید شده است که پس از اتمام کلاس نهم دانش آموزان البته با رغبت و علاقه به سمت درس ریاضی گرایش پیدا کنند.

وی بابیان اینکه امروز کشور به دانشمندان خلاق و باهوش درزمینهٔ ریاضی نیاز دارد، اظهار داشت: برای تشویق دانش آموزان به خواندن ریاضی که زیربنای فکری هر جامعه محسوب می‌شود و داشتن ریاضیدان و فیزیکدان باید نوع مدرسه و انتخاب آن را مدنظر قرار دهیم.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور بازنشستگان بااهمیت خواندن درس ریاضی و نیاز امروزی جامعه به این رشته، تأکید کرد: نقش خانواده در گرایش فرزندان به رشته ریاضی مهم است و در کنار آن در شورای سیاست‌گذاری آموزش‌وپرورش درزمینهٔ هدایت تحصیلی تائید بر این است که دانش آموزان به رشته‌هایی که علاقه دارند گرایش پیدا کنند که یکی از آن‌ها ریاضی است.

نظر شما