شناسهٔ خبر: 25089085 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات/

1235 طرح مخابراتی در کرمانشاه به بهره برداری رسید

قصرشیرین - ایرنا - یک هزار و 235 طرح مخابراتی با حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندار کرمانشاه روز پنجشنبه در این استان به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، برای اجرای این طرح ها در مجموع 2 هزار و 950 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
این طرح ها شامل افتتاح پایانه ارتباطی زیرساخت فیبر نوری برای ترانزیت بین ایران و عراق با 100 میلیارد ریال اعتبار و طرح های حوزه ICT شامل ارتقای کافو نوری ، ارتقای شبکه انتقال ، دیتا ، پورت های دیتا ، توسعه فیبر نوری ، نصب و راه اندازی تجهیزات پروژه IPNI است.
توسعه فیبرهای نوری قصرشیرین - مرز خسروی ، قصرشیرین - سرپل ذهاب ، قصرشیرین - گیلانغرب و قصرشیرین - مرز پرویزخان ، راه اندازی و احداث سایت های اپراتورهای تلفن همراه ، ایجاد باجه های خدمات بانکی روستایی در روستاهای مختلف استان از دیگر طرح هایی است که امروز با حضور وزیر ارتباطات فناوری اطلاعات و استاندار کرمانشاه افتتاح شد.

** رشد 7 پله ای کرمانشاه در حوزه فناوری اطلاعات
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: استان کرمانشاه به لحاظ فناوری اطلاعات در رتبه 22 بود که با تلاش های صورت گرفته اکنون شاهد رشد هفت پله ای جایگاه این استان هستیم.
محمدجواد آذری جهرمی در آیین افتتاح مرکز پایانه ارتباطی قصرشیرین به نمایندگی از دیگر طرح های استان کرمانشاه افزود: عملکرد مجموعه همکاران ما در کرمانشاه برای توسعه ظرفیت های ICT قابل توجه است که از تهدید زلزله برای توسعه زیرساخت های این استان استفاده کردند و 750 کیلومتر فیبر نوری اتصال شهرها حایز اهمیت است.
وی اظهار کرد: مرکز پایانه فیبر نوری قصرشیرین که امروز به بهره برداری رسید مکانی است که پایانه ترانزیت ارتباطات بین الملل 2 مرز ایران و عراق را مدیریت می کند.
وی با بیان اینکه مسیر استان کرمانشاه تا قصرشیرین زیرپوشش نسل سوم تلفن همراه است ، بیان کرد: از ساعت نخست وقوع حادثه تلخ زلزله در استان کرمانشاه ، ارتباطات به عنوان رکن اصلی و اولیه امداد رسانی به صورت کامل برقرار بود و بیش از ظرفیت موجود نیز این امکان برقرار شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: روند امداد رسانی و خدمات رسانی و مجموع اقدام های صورت گرفته در جریان زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان سال گذشته به مردم این مناطق قابل توجه است که البته کاستی هایی هم وجود دارد که امید است با ادامه تلاش ها ، شاهد بازگشت مردم به زندگی عادی باشیم.
آذری جهرمی گفت: نباید با انعکاس برخی مشکلات در شبکه های اجتماعی در بحث خدمات صورت گرفته به زلزله زدگان اجحاف صورت گیرد.
وی با قدردانی از تلاش های استاندار ، مجموعه نیروهای مسلح و دستگاه های امدادی در خدمات رسانی به زلزله زدگان ، گفت: امید است تکمیل منازل روستایی تا پایان تیر و منازل شهری نیز در زمان تعیین شده تحقق یابد و مردم بتوانند به منازل خود باز گردند و دولت هم تا زمانی که مردم بتوانند به زندگی عادی خود ادامه دهند در کنار آن ها خواهد بود.
وی ابراز امیدواری کرد: شاهد توسعه شاخص های مهم در بخش های مختلف به ویژه در حوزه مخابراتی و فناوری اطلاعات در استان کرمانشاه باشیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برخی از نقاط شهرستان های قصرشیرین ، سرپل ذهاب و گیلانغرب به لحاظ پوشش دهی اینترنت ضعف دارد و هم اکنون مسیر بین اسلام آباد غرب به گیلانغرب و مسیر جاده بین 2 استان ایلام و کرمانشاه به لحاظ آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت ضعیف است.
آذری جهرمی ، همچنین به مشکلات آنتن دهی نقاط کور برخی روستاهای پشت تنگ ذهاب ، سرقلعه و جگیران و حدیریه ، بیگ رضایی و دار بادام و دیگر نقاط شهرستان های گیلانغرب و سرپل ذهاب اشاره کرده و خواستار تلاش برای تقویت آنتن دهی این نقاط شد.

** نیاز کرمانشاه به 150 سایت جدید
استاندار کرمانشاه نیز در سخنانی با اشاره به وجود مشکلات و برخی کمبودها در این استان افزود: برای رفع مشکلات موجود و افزایش شاخص ها، کرمانشاه نیازمند 150 سایت جدید در حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات است.
هوشنگ بازوند افزود: برای انسداد مرز نیز با توجه به وجود 371 کیلومتر مرز استان کرمانشاه با عراق (اقلیم و دولت مرکزی) اعتبار قابل توجهی نیاز است که بخشی از آن به حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر می گردد که نیاز است با دید مثبتی به این موضوع نگاه شود.
وی همچنین با اشاره به آماده بودن مرز رسمی خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی که سال گذشته بنا به دلایلی دولت عراق با آن موافقت نکرد ، گفت: امسال احتمال تردد زائران از این مرز رسمی وجود دارد و در بحث زیرساخت های ارتباطی در مرزهای خسروی و پرویزخان ، نیازمند نگاه ویژه است.
وی از تلاش های مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پوشش دهی خدمات ارتباطی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نیز قدردانی کرد.
فرماندار قصرشیرین نیز در این آیین با ارائه درخواستی مکتوب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، خواستار رفع مشکلات آنتن دهی تلفن همراه ، اینترنت نقاط مرزی و روستاهای این شهرستان و همچنین تقویت برخی نقاط شهری شد.
فرامرز اکبری اضافه کرد که با توجه به احتمال تردد زائران اربعین حسینی از مرز خسروی ، خواستار تقویت زیرساخت های بخش مخابراتی و ارتباطات (اینترنت) این شهرستان در نقاط مرزی شد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سفر خود به قصرشیرین ، از پایانه بین المللی مرز رسمی پرویزخان این شهرستان نیز بازدید کرد.
شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت، با عراق 186 کیلومتر مرز دارد.
روزانه 800 دستگاه کامیون کالاهای صادراتی به طور میانگین از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و همچنین 500 دستگاه کامیون کالا از طریق مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی عراق (بخش مرکزی) صادر می شود.
همچنین روزانه به طور میانگین 500 دستگاه تانکر سوخت رسان عراقی و ایرانی از مبدا اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان به مقصد بنادر جنوبی کشورمان، وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می شود.
7079/3012/8066

نظر شما