شناسهٔ خبر: 25088996 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار بوشهر:

منازل روستایی دشتی مقاوم‌سازی شده بود/ خسارت جانی نداشتیم

بوشهر - استاندار بوشهر گفت: با توجه به اینکه ۵۸ درصد منازل در مناطق روستایی شهرستان دشتی مقاوم‌سازی شده بود، در جریان زلزله اخیر خسارت جانی نداشتیم.

صاحب‌خبر -

عبدالکریم گراوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ساعت ۱۱ و چهار دقیقه امروز یک زمین‌لرزه به بزرگی ۵.۹ ریشتر شهرستان دشتی استان بوشهر را لرزاند که مرکز زمین‌لرزه تا بوشهر ۹۵ کیلومتر فاصله داشت.

وی با اشاره به اینکه این زمین‌لرزه بخش کاکی و بخش مرکزی شهرستان دشتی را تحت تاثیر قرار داده است، تصریح کرد: با مقاوم‌سازی صورت گرفته در بسیاری از منازل این منطقه شاهد قوع تلفات جانی نبودیم.

استاندار بوشهر بیان کرد: ۵۸ درصد از منازل مناطق روستایی شهرستان دشتی مورد بازسازی و مقاوم‌سازی قرار گرفته است و این موضوع باعث شده تا تلفات جانی در این منطقه نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بررسی خسارت مالی این زمین‌لرزه در دست اقدام است، افزود: اکنون برآورد دقیقی از این موضوع نداریم و در ساعات آینده وضعیت خسارت‌های وارد شده را اعلام خواهیم کرد.

گراوند با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت بحران شهرستان دشتی در محل فرمانداری دشتی، اضافه کرد: نیروهای امدادی و مدیریت بحران در محل حضور دارند و برای هرگونه اقدام مقتضی حاضر هستند.

وی با اشاره به اینکه برای یکی از پست‌های برق فوق توزیع در این منطقه مشکلاتی ایجاد شده است ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته به زودی شاهد رفع مشکل در این پست برق خواهیم بود.

استاندار بوشهر با اشاره به پیگیری وزیر کشور و معاون عمرانی آن وزارت در مورد زلزله، گفت: استانداران و مسئولان از نقاط مختلف کشور پیگیر وضعیت مناطق زلزله‌زده و ارائه خدمات در صورت نیاز هستند.

نظر شما