شناسهٔ خبر: 25088909 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون بهبود وتولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

بارندگی ها دو میلیارد تومان به بخش کشاورزی خراسان جنوبی خسارت زد

بیرجند- معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بارندگی های اخیر تاکنون دو میلیارد و ۸۷۸ میلیون تومان به بخش کشاورزی چهار شهرستان خسارت زده است.

صاحب‌خبر -

مهدی عصمتی پور  در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به بارندگی های چند روز اخیر بیان کرد: این بارندگی ها خسارت هایی را در شهرستان های مختلف خراسان جنوبی به بار آورده است.

وی با بیان اینکه در حال جمع آوری خسارت ها هستیم، افزود: خسارت های برآورد شده تا این لحظه در شهرستان بشرویه ۷۵۴ میلیون تومان و شهرستان سربیشه یک میلیارد و ۴۵ میلیون تومان بوده است.

عصمتی پور ادامه داد: همچنین خسارت های وارد شده به محصولات باغی و زراعی در شهرستان فردوس ۵۲۶ میلیون تومان و شهرستان درمیان نیز ۵۵۲ میلیون تومان بوده است.

معاون بهبود و تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در مجموع تاکنون خسارت های وارده باران به چهار شهرستان استان، دو میلیارد و ۸۷۸ میلیون تومان بوده است.

وی بیان کرد: از کشاورزان خسارت دیده خواستاریم به کارگزاران بیمه مراجعه کنند تا بازدیدهای لازم از محصولات آن ها صورت گرفته و غرامت نیز پرداخت شود.

عصمتی پور با اشاره به کاهش دمای استان طی روزهای جاری بیان کرد: همچنین از کشاورزان خواستاریم از سیستم های آبیاری تحت فشار استفاده کرده تا خسارت کمتری را متحمل شوند.

وی ادامه داد: همچنین با استفاده از کاه نمناک در مسیر باد آتش روشن کنند تا با دود حاصل از آن نیز خسارت های سرما کاهش یابد.

معاون بهبود وتولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین استفاده از کود پتاس در ساقه محصول مقاومت بالایی ایجاد کرده و خسارت ها را کاهش می دهد.

نظر شما