شناسهٔ خبر: 25088569 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

توسط معاونت اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارائی انجام شد:

معرفی جامع ترین بانک داده های اقتصادی و مالی ایران

جامع ترین بانک داده های اقتصادی و مالی کشور با هدف ایجاد شفافیت اقتصادی و دسترسی آسان سیاست گذاران و پژوهشگران به داده های بهنگام مالی و اقتصادی ملی، استانی و بین المللی ایجاد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی امیری کارشناس دفتر مطالعات آینده پژوهی، مدل سازی و مدیریت اطلاعات اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارائی با بیان این مطلب گفت: هدف از ایجاد این بانک داده ها ارائه آمار و اطلاعات اقتصادی و مالی به صورت روزانه ماهانه وفصلی و سالانه به فعالان اقتصادی و پژوهشگران و سیاست گذاران است.
وی افزود: شاخص های اساسی شامل وضعیت مالی دولت، بازار سرمایه، بازار بیمه، سرمایه گذاری خارجی، تجارت خارجی، خصوصی سازی، حساب های ملی، بازار پول، بخش کشاورزی، بخش صنعت، بازار کار، شاخص های قیمت، توزیع درآمد و قیمت طلا و ارز و نفت در این بانک داده ها قابل دسترسی است.
امیری افزود: در هرکدام از شاخص های فوق به وسیله متا دیتا مشخص شده است که اطلاعات از کدام مراجع و منابع با چه تهاتری استخراج شده و آخرین به روز رسانی آن در چه تاریخی انجام شده است.
وی با بیان اینکه در بخش انگلیسی این سامانه امکان دسترسی به داده های بانک جهانی و همچنین تمام داده های بخش فارسی به زبان انگلیسی وجود دارد افزود: در صفحه اول این سایت امکان دسترسی به یک نمای کلی از وضعیت اقتصادی کشور از طریق نمودارهایی همچون تورم تولیدکننده، تورم مصرف کننده، رشد نقدینگی و نرخ بیکاری با داده های به روز فراهم شده است همچنین امکان دسترسی به آمار اقتصادی مقایسه ای تمام استان های کشور با امکان رتبه بندی استان ها نیز از دیگر امکانات این سامانه است.
شایان ذکر است علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند  به آدرس این سامانه  databank.mefa.ir  مراجعه نمایند.

انتهای پیام

نظر شما