شناسهٔ خبر: 25088189 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نکوداشت حمدالله مستوفی برگزار شد

نمایندگی قزوین

همایش نکوداشت حمدالله مستوفی تاریخ‌نگار، جغرافی‌دان و ادیب نامور با حضور مسئولان و استادان دانشگاه و علاقه‌مندان به تاریخ در مجموعه دولت‌خانه صفوی قزوین برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در این مراسم با اشاره به شخصیت حمدالله مستوفی اظهار کرد: وی فردی بود که خرد را در کنار خیال در آثار خود به کار برد و همین امر موجب شد تا آثاری ماندگار از وی باقی بماند.

او افزود: در طول تاریخ به‌مانند شخصیت حمدالله مستوفی بسیار کم است و من به شخصه کسی را مانند وی نیافتم.

بلخاری با اشاره به کتاب «ظفرنامه» حمدالله مستوفی گفت: جایگاه این کتاب به‌واسطه اشعار به‌کاررفته در آن بسیار بالاست چراکه وی در عرصه شعر و ادب امیری می‌کند و کلمات را وزین در کنار هم به کار می‌برد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: بخشی از تاریخ عبور و عبرت است که حمدالله مستوفی توانسته است در آثار خود در عرصه‌های مختلفی چون شعر و تاریخ و جغرافیا همین‌طور فلسفه از آن بهره ببرد و نام خود را در تاریخ ماندگار کند.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: انجمن مفاخر ایران تلاش خواهد کرد این همایش بزرگداشت را در سال‌های آینده به‌صورت همایشی بین‌المللی و معتبر برگزار کند.

بلخاری همچنین خاطرنشان کرد: قزوین به دلیل داشتن مفاخری بزرگ یکی از گوهرهای تابناک ایران به شمار می‌رود و اقدامات خوبی را در بزرگداشت مفاخر خود انجام داده است.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما