شناسهٔ خبر: 25087559 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

وضعیت بهداشت و درمان در کشور خوب است

تبریز- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وضعیت بهداشت و سلامت در کشور خوب است ولی عالی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز پنج شنبه همزمان با فرارسیدن هفته سلامت، کلینیک فوق تخصصی بیمارستان اسدآبادی تبریز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

سیدحسن قاضی ‌زاده هاشمی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران ابراز داشت: با اینکه وضعیت بهداشت و درمان مطلوب است ولی با ایده آل ها فاصله داریم و باید بیشتر از اینها کار کنیم.

وی سپس با بیان اینکه عدم تمایل به چکاپ منجر به شیوع مرگ و میر می شود، ادامه داد: به عنوان مثال نصف مردم ما در ایران اضافه وزن دارند و این خطرناک است.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: وقتی مردم چکاپ نمی کنند و نمی‌دانند که دارای فشار خون هستند پس در این صورت احتمال سکته مغزی و قلبی افزایش می یابد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید به اینکه باید فرهنگ سلامت و بهداشت در جامعه گسترش یابد، افزود: پیشگیری اساس کار ما است، با وجود تمام محدودیت ‌ها اجازه کاهش خدمات را نمی دهیم.

گفتنی است با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار آذربایجان شرقی کلینیک فوق تخصصی بیمارستان اسدآبادی تبریز افتتاح شد.

این مجموعه در چهار طبقه‌ و با اعتباری بالغ بر ۱۱.۵ میلیارد  تومان‌ به بهره‌برداری رسید.

سید حسن قاضی‌زاده همزمان با فرارسیدن هفته سلامت به‌منظور افتتاح و بازدید از پروژه‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی، وارد تبریز شده است.

افتتاح مرکز سلامت لاله و مرکز مهارت‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از برنامه‌های دیگر وزیر بهداشت در تبریز است.

حضور در آیین نکوداشت هفتادمین سالگرد تأسیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی نیز از برنامه‌های دیگر سفر وزیر بهداشت به آذربایجان شرقی است.

نظر شما