شناسهٔ خبر: 25087528 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

موشک آلمانی! +فیلم و عکس

سرانجام پس از مدتی انتظار ب‌ام‌و رسماً مدل M2 Competition را معرفی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از پدال، تغییرات ظاهری این مدل نسبتاً محدود است اما همین تغییرات نه‌چندان زیاد که شامل سپر جلوی جدید با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر برای بهبود خنک‌کنندگی، قاب آئرودینامیک آینه‌های جانبی، سر اگزوزهای کرومی مشکی و رینگ‌های آلیاژی 19 اینچی جدید با لاستیک‌های میشلن پایلوت سوپراسپرت می‌شود، موجب شده که M2 Competition فوراً از نمونه‌های معمولی قابل‌تشخیص باشد.

داخل این کوپهٔ اسپرت آلمانی نیز تا حد زیادی نسبت به نسخهٔ معمولی بدون تغییر باقیمانده است اما در اینجا صندلی‌های M Sport جدیدی با نشان M2 در پشتی آن‌ها دیده می‌شود.

علاوه بر این، راننده از دکمهٔ استارت قرمزرنگ و غربیلک فرمان اسپرت با دکمه‌های M که می‌تواند تنظیمات عملکردی سفارشی را ذخیره کند هم بهره‌مند خواهد بود.

دیگر ویژگی‌های داخلی برجستهٔ M2 Competition نیز شامل‌ تریم آلکانترا، کمربندهای ویژه و پوشش رکاب‌ها با نوشتهٔ M2 Competition می‌شود.

تغییرات بزرگ‌تر این خودرو اما در زیر کاپوت آن اعمال شده است یعنی جایی که نسخهٔ اصلاح‌شده‌ای از پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توئین توربویی قرار گرفته که در مدل‌های M3 و M4 مورداستفاده قرار می‌گیرد.

این موتور در اینجا 410 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی منتقل می‌گردد و ماشین را ظرف 4.2 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رساند؛ اما خریداران می‌توانند یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه را هم سفارش دهند که شتاب خودرو را به 4 ثانیه می‌رساند.

در حالت استاندارد حداکثر سرعت M2 Competition به‌صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است اما با سفارش پکیج M Driver این عدد به 280 کیلومتر در ساعت افزایش پیدا می‌کند.

به‌منظور سازگاری با این پیشرانهٔ جدید، M2 Competition به همان سیستم خنک‌کنندهٔ مورداستفاده در مدل M4 Competition Package مجهز شده است که شامل یک رادیاتور مرکزی، دو رادیاتور جانبی و یک خنک‌کنندهٔ روغن اضافی می‌شود.

علاوه بر این، مدل‌های مجهز به گیربکس اتوماتیک دوکلاچه از یک خنک‌کنندهٔ روغن گیربکس هم برخوردار هستند.

اما ویژگی‌های عملکردی M2 Competition در اینجا متوقف نمی‌شود چراکه این موشک آلمانی به یک استرس بار فیبر کربنی، سیستم فرمان الکترومکانیکی تجدیدنظر شده و دیفرانسیل فعال و پیشرفتهٔ M هم مجهز شده است.

همچنین اکسل‌های این ماشین نیز از مدل‌های M3 و M4 قرض گرفته شده درحالی‌که در تعلیق آن‌هم تجدیدنظر شده است و در آن از قطعات آلومینیومی فورج‌کاری شده استفاده شده است.

سیستم ترمز نیز ارتقاء پیدا کرده و حالا شامل دیسک‌های بزرگ‌تر 400 میلی‌متری در جلو و 380 میلی‌متری در عقب به همراه کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب می‌شود.

ب‌ام‌و M2 Competition از تابستان امسال در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد و قیمت آن نیز به‌زودی اعلام می‌گردد.

نظر شما