شناسهٔ خبر: 25087481 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صبحانه آنلاین | لینک خبر

انفجار یک ساختمان مسکونی در جنت آباد

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران از انفجار در موتور خانه یک منزل مسکونی و مصدوم شدن ۲ نفر خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش صبحانه،جلال ملکی با اشاره به انفجار در یک ساختمان مسکونی در جنت آباد گفت: این انفجار در ساعت ۲۳:۳۶ دقیقه شب گذشته (چهارشنبه) در یک ساختمان مسکونی در خیابان جنت آباد بالاتر از بزرگراه آبشناسان به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی شهرداری تهران اعلام شد.

وی افزود: با اعلام این بخر بلافاصله ۲ ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند و مشخص شد حادثه انفجار در انبار و موتورخانه واقع در طبقه منفی یک ساختمان مسکونی ۵ طبقه رخ داده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که موتور خانه این منزل مسکونی دچار انفجار شده بود که در پی آن دیوار‌ها و بخشی از تجهیزات موتورخانه خسارت دیدند و تمام شیشه‌ها و در‌های انباری‌ها شکسته و به اطراف پرت شده بودند.

ملکی ادامه داد: در این حادثه مردی ۶۰ ساله و پسر بچه‌ای ۱۰ ساله که در موتور خانه مشغول کار بودند بر اثر انفجار از نواحی مختلف بدن دچار مصدومیت شدند.

وی افزود: خوشبختانه این انفجار باعث شعله ور شدن آتش و ایجاد حریق نشده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود:آتش‌نشان‌ها مصدومان حادثه را تحویل عوامل اورژانس دادند و با حضور کارشناسان سازمان آتش‌نشانی مشخص شد که نشت گاز و ایجاد جرقه علت این حادثه بود.

ملکی تصریح کرد: تجربه نشان داده در روز‌های ابتدای سال که مقداری هوا گرم می‌شود، شهروندان اقدام به جمع آوری تجهیزات گرمایشی می‌کنند و زمانی که یکبار هوا سرد می‌شود مجدد به صورت عجله‌ای بخاری‌ها و موتورخانه‌ها را راه اندازی می‌کنند که همین عامل باعث ایجاد حوادثی مانند گاز گرفتگی با گاز مونوکسید کربن و در مواردی انفجار می‌شود./مهر

نظر شما