شناسهٔ خبر: 25087375 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

دو خبر از آزمون کارشناسی ارشد و دکتری سال 97

دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی دوره های دکتری نیمه متمرکز سال 1397 دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی امروز منتشر می شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
این دفترچه در سایت اینترنتی سازمان سنجش منتشر خواهد شد. داوطلبانی که برای انتخاب رشته مجاز شده اند می توانند از سوم تا هشتم 8 اردیبهشت برای انتخاب و ثبت کد رشته محل های تحصیلی اقدام کنند.ظرفیت پذیرش دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی (به جز دانشگاه آزاد اسلامی) 13 هزار و 665 نفر است.علاقه مندان به انتخاب کد رشته محل های تحصیلی دانشگاه آزاد هم باید براساس اطلاعیه این دانشگاه و از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش انتخاب رشته کنند. نتایج اولیه انتخاب رشته داوطلبان ازمون دکتری نیمه متمرکز اواخر اردیبهشت اعلام  می شود.
 
توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1397 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نیز از دوشنبه سوم اردیبهشت آغاز می شود.
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون به سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.
حسینی توکلی افزود: در آین آزمون 735 هزار و 743 داوطلب نام نویسی کرده اند که از این تعداد 364 هزار و 478 نفر زن و 371 هزار و 265 نفر مرد هستند.
وی گفت: این آزمون در 6 گروه آموزشی و 132 کد رشته امتحانی در روزهای پنج شنبه و جمعه 6 و 7 اردیبهشت برگزار می شود.
حسینی افزود : این آزمون در 74 شهرستان و 177 حوزه امتحانی برگزار می شود.
وی گفت: همزمان با این آزمون بیست و سومین المپیاد علمی - دانشجویی کشور نیز برگزار خواهد شد.

نظر شما