شناسهٔ خبر: 25087087 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظرفیت تولید کلزا در ایران بیشتر از فرانسه است

مهاباد- ایرنا- کارشناس توسعه کشت کلزای شرکت 'اورالیس' /EURALIS/ فرانسه گفت: در کشور ما به طور متوسط 3.5 تن کلزا در هر هکتار برداشت می شود ولی به علت خاک مناسب، این ظرفیت در ایران پنج تن در هکتار است.

صاحب‌خبر -

'ساندرین لگروز' ( Sandrin Lagros) روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خاک مناسب موجود در ایران به ویژه آذربایجان غربی، ظرفیتی قابل توجه برای توسعه کشت کلزا به شمار می رود که تحقق این امر، درآمدزایی خوبی را برای کشاورزان به همراه دارد.
وی با اشاره به اهمیت هماهنگی بین کارشناسان و بهره برداران کشت کلزا اظهار کرد: امروز باید مدیریت مزرعه توسط کارشناسان و کشاورزان انجام شود که این امر می تواند زمینه افزایش کشت را فراهم کند.
وی اضافه کرد: وضع کشت کلزا در کشور فرانسه با ایران تفاوت دارد زیرا در ایران کشت دانه های روغنی کلزا به صورت آبیاری مرسوم کشاورزی انجام می گیرد ولی در فرانسه آبیاری با آب باران بوده و کشت دیم است.
کارشناس توسعه کشت کلزای شرکت 'اورالیس' /EURALIS/ فرانسه ادامه داد: با این ظرفیت در آینده نه چندان دور کلزای تولیدی ایران قابل رقابت با کشورهای برتر دنیا خواهد بود که برای رسیدن به این هدف باید برنامه ریزی خاصی توسط مسئولان مربوطه و همکاری کشاورزان صورت گیرد.
به گزارش ایرنا، حدود 35 تا 40 تن بذر هیبرید هیدرومل کلزا برای کشت پائیزه از فرانسه وارد ایران شده است.
اولین محموله بذور هیبرید کلزای زمستانه شرکت اورالیس فرانسه در پنج رقم نپتون، دانوب، هیدرومل، آرتیست، آلونسو به میزان 19 هزار و 310 کیلـوگرم در سال 1395 با پیگیری مسئولان به کشور وارد شده و نتایج خوبی به دست آمده است.
کارشناس شرکت فرانسوی به همراه گروهی از کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی از زمین های کشاورزی کشت کلزای شهرستان میاندوآب بازدید کردند.
7510/3093/2093

نظر شما