شناسهٔ خبر: 25086918 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه بجنورد:

آیین راهپیمایی میلاد امام زمان منشأ تحول فرهنگی و ولایی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به مراسم راهپیمایی منتظران ظهور که در نیمه شعبان برگزار می‌شود، گفت: برپایی مراسم راهپیمایی روز میلاد امام زمان(عج)، منشأ تحول فرهنگی و ولایی در جامعه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، صبح امروز در نشست ستاد برگزاری جشن نیمه شعبان که با حضور مسؤولان استانی برگزار شد، اظهار داشت: اجرای برنامه‌های مذهبی و دینی برکت است و این‌گونه کارها بلاها را دور می‌کند.

وی افزود: در روایت داریم که خداوند به دلیل دعای خوبان بلاها را از آن جامعه دور می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: راهپیمایی منتظران ظهور در روز نیمه شعبان از مسجد حضرت حجت ابن الحسن (عج) بجنورد آغاز و به امامزاده سیدعباس (ع) ختم خواهد شد و قرار است در آستان مقدس امامزاده سید عباس (ع) به دعا و نماز و تضرع به درگاه الهی ختم شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی ادامه داد: همچنین در این برنامه شرکت‌کنندگان در طول مسیر راهپیمایی با در دست داشتن گل، با نوای گرم مداحان اهل بیت (ع) مولودی‌خوانی خواهند کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: ان شاء الله امسال و سال‌های آینده این مراسم منسجم‌تر و باشکوه‌تر برگزار شده و باقیات‌الصالحاتی برای برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به روایت «یدالله مع الجماعه»، افزود: کار جمعی برکت دارد و نباید در مسیر حق از کمی شرکت‌کنندگان هراسی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: ان شاء الله این مراسم زمینه‌ای برای اجرای مراسمی باشکوه‌تر برای نیمه شعبان سال‌های آینده باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از صداوسیما و رسانه‌ها خواست در امر تبلیغ و اطلاع‌رسانی مراسم راهپیمایی نیمه شعبان همکاری کرده و همچنین مردم ولایتمدار هم مراسم راهپیمایی منتظران ظهور را اطلاع‌رسانی کنند./9314/پ203/ب1

نظر شما