شناسهٔ خبر: 25085582 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور نیکلاوس تراکسلر در شهر صدرا؛

سمپوزیوم گرافیک آغاز بکار کرد/طراح نشانه «اپل» به شیراز می آید

شیراز- سمپوزیوم گرافیک با حضور نیکلاوس تراکسلر در شهر صدرا آغاز بکار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر پنجشنبه در آغاز این رویداد هنری که با حضور دانشجویان و استادان رشته های گرافیک و طراحی برگزار شد، جمشید آراسته، دبیر اجرایی این سمپوزیوم خوشامدگویی کرد و گفت: این سمپوزیوم با حضور یکی از چهره های مطرح گرافیک دنیا برگزار می شود.

وی سبک سوییسی طراحی گرافیک را در برگزاری این رویداد هنری مهم برشمرد و افزود: این سمپوزیوم تا جمعه ۳۱ فروردین ماه جاری ادامه دارد.

آراسته ادامه برنامه های این چنینی را از اولویت های برگزارکنندگان سمپوزیوم گرافیک دانست و افزود: در این برنامه ۴۰۰ دانشجوی رشته های طراحی و گرافیک ب همراه تعدادی از استادان رشته های گرافیک، نقاشی و هنرهای تجسمی و سنتی حضور دارند.

این در حالیست که به گفته دبیر اجرایی این سمپوزیوم، راب جانوف؛ طراح نشان محصولات اپل به زودی به شیراز می آید و در زمینه هنرهای سنتی نیز برنامه هایی در طول سال جاری برگزار می شود.

در ادامه دکتر علی اصغر زمردیان، رئیس موسسه آموزش عالی ارم به ضرورت حضور پروفسور نیکلاوس تراکسلر خوشامدگویی کرد و گفت: در آستانه اردیبهشت ماه بهترین زمان برای این برنامه انتخاب شده زیرا شیراز در این فصل زیباترین زمان ممکن را پشت سر می نهد.

وی در ادامه افزود: امیدوارم دانشجویان از حضور پروفسور تراکسلر استفاده مفید بکنند.

زمردیان در ادامه از نهادها و کسانی که این برنامه را مورد حمایت قرار دادند سپاسگزاری کرد و گفت: توسط شورای شهر، حوزه هنری فارس و آکادمی گرافیک ایران از ماه ها پیش مقدمات فراهم شد تا این سمپوزیوم برگزار شود.

سپس محمدعلی کریمی پور، عضو آکادمی گرافیک ایران با خوشامدگویی به پروفسور تراکسلر و دانشجویان شرکت یافته در این رویداد هنری آموزشی گفت: شیراز از شهرهای بی نظیری است که در زمینه فرهنگ و هنر پیشتاز بوده و در سال های اخیر در زمینه کارگاه های آموزشی با حضور چهره های علمی سرآمد بوده است.

وی در ادامه از تلاش های حوزه هنری فارس تمجید کرد و با توجه به حضور نیکلاوس تراکسلر در این رویداد بزرگ گفت: شیراز با سابقه تاریخی، کهن و اسطوره ای و درخشان در زمینه ادبیات، معماری، هنر، شعر، موسیقی شهری بل هنرمندان بزرگ و دوست داشتنی است.

این استاد دانشگاه افزود: همه ما برای شنیدن حرف ها و دیدن آثار زیبا استاد تراکسلر گردهم آمدیم که یاد بگیریم و لذت ببریم زیرا ما برای یافتن زیبایی زندگی می کنیم.

لیلا دودمان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز هم در آغاز این سمپوزیوم گفت: هنر چشمه زاینده و دولت پاینده است از این رو، هنر در نفس خود دولت است.

وی افزود: اردیبهشت ماه سعدی و هنر شیرازی هاست که در همراهی با طبیعت شکل گرفته است. یقینا حضور پروفسور تراکسلر در این زمان غنیمت ای برای رهروان هنر و فرهنگ است.

دودمان گفت: یقینا برگزاری چنین برنامه های در انتقال بین فرهنگی و ارتقای شناخت دنیا از ما نقش کلیدی در دیپلماسی فرهنگی دارد.

این عضو شورای شهر شیراز عنوان کرد: اطمینان می دهم حمایت خود را در تداوم این چنین برنامه هایی که نقشی در ارتقا فرهنگی و هنری شیراز دارد اعلام می دارم.

سپس پروفسور نیکلاوس تراکسلر در پانل اول این برنامه گفت: دومین بار است که در ایران حضور دارم و اولین بار با استاد مرتضی ممیز در تهران نمایشگاه داشتم.

این استاد سوییسی رشته گرافیک افزود: زیبایی و انعطاف پذیری سوییس باعث شده که من طراح گرافیک شوم. افزون بر طراحی گرافیک سازماندهی کنسرت های جاز را در سوییس انجام می دهم.

وی که طراحی صحنه برخی کنسرت ها را در سوییس انجام داده گفت: تکنیک کار چاپ سیلک را انتخاب کردم و ۱۴ سال به این شیوه کار کردم؛ تمامی پوسترهایی که اینجا نمایش داده می شود دستی کار شده اند و از تایپوگرافی بهره می برند.

او که به میزبانی آکادمی گرافیک ایران به شیراز سفر کرده در ادامه به تجربه های خویش در طراحی پوستر پرداخت و به شیوه های طراحی خود اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سمپوزیوم بین المللی گرافیک در شیراز با حضور نیکلاوس تراکسلر با همکاری حوزه هنری برگزار می شود.

نظر شما