شناسهٔ خبر: 25084769 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جانشین ناجا خبر داد؛

کشف ۱۶۰ میلیون دلار ارز غیرمجاز/ « تلگرام» در صدر جرایم مجازی است

ساری -جانشین نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات پلیس برای مقابله با قاچاق کالا و ارز اشاره و کشف ۱۶۰ میلیون دلار قاچاق را از اقدامات بیان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسکندر مومنی صبح پنجشنبه در نشست با خبرنگاران در ساری، با تبریک اعیاد شعبانیه و با تقدیر از مشارکت و همکاری مردم و رسانه با پلیس اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی از جمله اولویت ها است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی از همه ظرفیت ها برای حمایت از کالای ایرانی استفاده می کند گفت: مبارزه با قاچاق کالا از مهمترین ماموریت ها است و فعالیت قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا در سال ۹۷ نیز تداوم می یابد و این قرارگاه با ظرفیت بیشتر وطرح های جدیدتر با قاچاق کالا در همه ابعاد مقابله می کند.

وی حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی را ضروری دانست و مقابله با قاچاق ارز را مهم برشمرد و گفت: ۲۰۰ تیم عملیاتی برای مقابله با قاچاق و خرید و فروش غیرمجاز ارز در تهران و مناطق مختلف کشور فعال شدند و تاکنون بیش از ۱۶۰ میلیون دلار و بیش از ۲۲۰ میلیون یورو کشف و برای بیش از ۱۰۰ صرافی اخطاریه صادر شده است.

سردار مومنی ادامه داد: همچنین ۵۰ سایت و کانالی که در زمینه تبلیغ، افزایش و مباردت به خرید و فروش غیرمجاز ارز فعالیت می کردند مسدود شده است.

۴۸ درصد جرایم فضای مجازی مربوط به تلگرام است

جانشین ناجا با بیان اینکه جرایم فضای مجازی در سال گذشته بیش از ۴۰ درصد رشد یافته است این آمار را ناراحت کننده برشمرد و گفت: جرایم در فضای مجازی رو به رشد است و بیش از ۳۰ درصد جرایم مربوط به کلاهبرداری است و از مجموع جرایم، ۴۸ درصد صرفا مربوط به پیام رسان تلگرام است.

وی ادامه داد: به دلیل آنکه سرور پیام رسان تلگرام در کشور وجود ندارد و هیچ همکاری وجود ندارد، ساماندهی فضای مجازی با تقویت پلیس فتا از دیگر اولویت ها است.

جانشین نیروی انتظامی با اشاره به درپیش بودن فصل تابستان ادامه داد: ادامه طرح امنیت اخلاقی و دریا از دیگر ماموریت های پلیس است تا با رعایت قوانین و هنجارها، امنیت اخلاقی و اجتماعی حاکم شود و امسال طرح های مرتبط زودتر از سال های قبل آغاز می شود.

وی با بیان اینکه مازندران در دو حوزه ترافیکی و انتظامی تلاش های خوبی انجام داده است گفت: حوادث ترافیکی و جان باختگان حوادث سال قبل در استان مازندران کاهش یافته است.

سردار مومنی ادامه داد: میزان کشفیات جرایم در استان مازندران سال قبل رشد داشته است و حضور سرصحنه پلیس ۱۱۰ در حوادث نیز امسال بیشتر و زودتر انجام می شود.

جانشین نیروی انتظامی به عوامل موثر در حوادث ترافیکی اشاره و اضافه کرد و گفت: رانندگان، خودروساز و راهساز در این زمینه نقش دارند و نیروی انتظامی نیز به عوامل مختلف در ارتقای ایمنی نظر و توجه دارد.

برخورد با مامور ضارب راننده کامیون

وی درباره برخورد با مامور ضارب راننده کامیون اظهار داشت: تاکید نیروی انتظامی بر این است که پلیس باید وظایف خود را در راستای قانون و ادب انجام دهد و با هرگونه تخلف در راستای قانون برخورد می شود.

وی به نصب دوربین روی لباس و خودرو پلیس اشاره کرد و گفت: نصب دوربین به صورت آزمایشی در برخی مناطق تهران انجام شده و در این مدت دستاوردهای خوبی داشته است و کنترل رفتار مامورین و مستندسازی صحنه جرایم از جمله اهداف این طرح است.

سردار مومنی، افزود: نصب دوربین روی لباس و خودروهای پلیس در تهران و برخی مناطق استان ها اجرا شده است.

جانشین ناجا به کشفیات قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: میزان کشفیات کالای قاچاق در سال گذشته نسبت به سال ۹۵ حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است و بیشتر تمرکز ما روی باندهای سازمان یافته و پرونده های بالای بیش از ۱۰۰ میلیون تومان است.

وی اظهار داشت: حجم کشفیات و کشفیات پرونده های بالای ۵۰۰ میلیون تومان در سال قبل رشد یافته و بیشترین کالای قاچاق کشف شده مربوط به پوشاک و پارچه است.

برچسب‌ها:

نظر شما