شناسهٔ خبر: 25084372 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

رفیعی:

انسان‌های عاقل از گزافه‌گویی پرهیز می‌کنند

ابنا

یکی از سخنرانان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با تاکید بر اینکه انسان‌های عاقل از گزافه‌گویی پرهیز می‌کنند، تصریح کرد: گفتن سخنان بیهوده، دادن پاسخ اشتباه به سؤالات دیگران و ترس نداشتن از هیچ چیز، سه نشانه فرد نادان و احمق است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ یکی از سخنرانان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با تاکید بر اینکه انسان‌های عاقل از گزافه‌گویی پرهیز می‌کنند، تصریح کرد: گفتن سخنان بیهوده، دادن پاسخ اشتباه به سؤالات دیگران و ترس نداشتن از هیچ چیز، سه نشانه فرد نادان و احمق است.

حجت‌الاسلام ناصر رفیعی دیشب - چهارشنبه 29 فروردین - طی سخنانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به تفسیر آیه 108 سوره بقره، اظهار داشت: این آیه پیرامون بهانه‌جویی‌های یهودیان و برخی از مسلمانان ضعیف‌الایمان است که از پیامبر گرامی اسلام(ص) سوالات بدون مرتبط و بیهوده می‌پرسیدند.

وی اضافه کرد: یهودیان در دورانی به صورت مستمر بیان می‌کردند که قبله بیت‌المقدس متعلق به آن‌ها بوده است به همین علت خداوند متعال به پیامبر گرامی اسلام(ص) امر فرمودند که همه به سمت کعبه نماز بخوانند.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی عنوان کرد: قبله کنایه از این موضوع است که همه به یک سمت نماز بخوانند، قرآن کریم می‌فرماید در همه مکان‌ها می‌توان دعا کرد اما برای خواندن نماز باید به یک سمت روی بیاوریم.

وی یکی از امور مهم در اسلام را پرسیدن ابهامات و سؤالات دانست و خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) فرمودند که علم همانند گنجینه طلا و کلید آن پرسش است، ایشان در روایت دیگری بیان کردند که چهار گروه از جمله پرسش‌گر، جواب‌دهنده، شنونده و فردی که جلسه‌های پرسش و پاسخ را دوست دارد از این جلسه‌ها اجر می‌برند.

حجت‌الاسلام رفیعی به آداب پرسیدن سؤال اشاره و عنوان کرد: قرآن کریم در مورد رعایت برخی از آداب پرسیدن سؤال می‌فرماید سؤال را باید از عالم پرسید، از مطالبی که مفید نیست باید پرهیز کرد و همچنین نباید سؤالی پرسید که با شنیدن جواب آن ناراحت شویم چراکه برخی از سؤالات موجب اذیت شدن فرد می‌شود که باید از این سؤالات پرهیز کنیم.

این سخنران آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با تاکید بر اینکه انسان‌های عاقل از گزافه‌گویی پرهیز می‌کنند، تصریح کرد: گفتن سخنان بیهوده، دادن پاسخ اشتباه به سؤالات دیگران و ترس نداشتن از هیچ چیز، سه نشانه فرد نادان و احمق است.

.......................
پایان پیام/ 313

نظر شما