شناسهٔ خبر: 25083108 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر ورزش در دیدار با همتای آذربایجانی:

ایران امکان اعزام مربی های ورزشی به باکو را دارد

باکو - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای آذربایجانی خود در باکو ، گفت : ایران در رشته هایی که دارای رتبه جهانی است ، امکان اعزام مربی به جمهوری آذربایجان را دارد .

صاحب‌خبر -

مسعود سلطانی فر، روز چهارشنبه در حاشیه چهارمین اجلاس وزیران ورزش و جوانان سازمان همکاری اسلامی ، در ملاقات با « آزاد رحیم اف » ضمن تبریک پیروزی الهام علی اف در انتخابات ریاست جمهوری ، اظهار داشت : آذربایجان در14 سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است و این برای ما وهمه کسانی که به این کشور رفت و آمد می کنند کاملا مشهود است .
وی با اشاره به امضای هشت سند همکاری میان ایران و آذربایجان در سفر فروردین ماه سال جاری رئیس جمهوری اسلامی ایران به باکو ، افزود: دکتر روحانی به همه وزیران کابینه در مورد مشارکت و همکاری با جمهوری آذربایجان تاکید دارند.
سلطانی فر، اشتراکات تاریخی و پیوندهای عمیق بین دو کشور را ظرفیت خوبی برای توسعه روابط عنوان کرد و گفت : هر ساله حدود یک میلیون نفر از مردم آذربایجان به ایران سفر می کنند و در سال 2017 نیز 320 هزار نفر از شهروندان ایرانی به آذربایجان سفر کرده اند.
وی افزود: در زمینه ورزش تفاهم نامه های همکاری زیادی تاکنون بین دو کشور امضا شده است و هیچ محدودیتی برای همکاری بین دو کشور وجود ندارد و انتظار داریم در این بخش روابط دو کشور بیشتر از این گسترش یابد .
وزیر ورزش و جوانان جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار گفت : مناسبات دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان در حال حاضر در بالاترین سطح قرار دارد و روسای جمهوری دو کشور در چهار سال گذشته 11 بار دیدار کرده اند.
رحیم اف ، افزود: در بخش ورزش روابط دو کشور در سطح مناسبی قرار دارد و در همه مسابقات ورزشی ورزشکاران ایرانی در جمهوری آذربایجان حضور پیدا می کنند.
وی افزود: آذربایجان برای تبادل تجربه در همه رشته ها با ایران آمادگی دارد .
وزیر ورزش و جوانان جمهوری آذربایجان ، پیشنهاد برگزاری هفته جوانان بین دو کشور را مطرح کرد و افزود: برگزاری این هفته ها منجر به آشنایی متقابل جوانان با فرهنگ و آیین های یکدیگر می شود.
چهارمین اجلاس وزیران ورزش و جوانان سازمان همکاری اسلامی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در باکو برگزار می شود.
آساق ** 337*1579

نظر شما