شناسهٔ خبر: 25082791 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

۵ اولویت توسعه کسب وکارهای فضاپایه مشخص شد

معاون سازمان فضایی ایران ۵ اولویت توسعه کسب و کارهای فضاپایه را در حوزه کشاورزی، خدمات شهری، هواشناسی، محیط زیست و مدیریت بحران عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، علی صادقی نائینی معاون توسعه کاربرد و خدمات فضایی در سمینار توسعه کسب وکارهای فضاپایه گفت: سازمان فضایی ایران در راستای توسعه کسب و کارهای فضاپایه و براساس نیازمندی های کشور، ۵ حوزه کشاورزی، خدمات شهری، هواشناسی، محیط زیست و مدیریت بحران را به عنوان محورهای دارای اولویت انتخاب کرده است.

وی گفت: در تلاشیم تا با حمایت از توسعه کسب و کارهای موجود و توسعه کسب و کارهای جدید بتوانیم علاوه بر رفع نیازهای اساسی کشور در این حوزه ها، با ایجاد بستر مناسب، ظرفیت نیروی انسانی تحصیل کرده و متخصص کشور را به سمت خلق ایده های نو و ایجاد کسب و کارهای فضاپایه هدایت کنیم.

در این زمینه در راستای بسترسازی برای توسعه کسب و کارهای نوین و شکل دهی زیست بوم کارآفرینی فضاپایه، اعضای کارگروه توسعه کسب و کارهای نوپای سازمان فضایی، در سفری به استان یزد، ضمن بازدید از پارک علم و فناوری یزد و توانمندی ها، زیرساخت ها و شرکت های فعال در این پارک، جلسه ای با حضور نمایندگان کسب و کارها، اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه و شتاب دهنده های استان برگزار کردند.

در این زمینه جلسه‌ای نیز در استانداری استان یزد و با حضور دکتر زینی‌وند، معاون اقصادی استانداری یزد، اکرم فداکار، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، اعضای کارگروه پژوهش، آموزش، نوآوری و فناوری این استان، مدیران کل دستگاه های اجرایی استانی و اعضای کارگروه توسعه کسب و کارهای نوپای سازمان فضایی ایران برگزار شد که به معرفی توانمندی ها و ظرفیت های موجود در سازمان فضایی ایران، سیاست ها و برنامه های این سازمان در توسعه کسب و کارهای فضاپایه پرداخته شد.

دکتر زینی وند، معاون اقتصادی استانداری یزد با اشاره به وجود ظرفیت ها و زیرساخت های مناسب در استان یزد افزود: امروز استان یزد در حوزه های محیط زیست، کشاورزی و تغییرات اقلیمی و... نیاز به کار دانشی و تخصصی دارد و از شکل گیری کسب و کارهای نوین در این حوزه ها استقبال می کند. این آمادگی وجود دارد تا با تشکیل کارگروه های تخصصی و بررسی های کارشناسی، نحوه شکل گیری و حمایت از کسب و کارهای نوین در جهت کمک به رفع نیازهای استان تدوین و به مرحله اجرا درآید.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما