شناسهٔ خبر: 25082258 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

امروز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود

بورس ۹۷ زیر ذره بین

تحلیل وضعیت این روزهای بازار سهام کمی دشوار شده است. علت این موضوع را می‌توان در تحولات اقتصادی و سیاسی در عرصه داخلی و خارجی جست‌وجو کرد که موجب تغییر معادلات داد وستد سهامداران شده است. پایان سال گذشته در بررسی چشم‌انداز بازارها در همایش «دنیای‌اقتصاد»، تحلیلگران بازار سرمایه سال ۹۷ را برای بورس تهران سال عدم قطعیت‌ها نامیدند. این عدم قطعیت‌ها در شرایط کنونی سریع‌تر از انتظارات خود را به نمایش گذاشتند تا تحلیل سمت و سوی بورس تهران در سال جاری بیش از پیش دشوار شود.

صاحب‌خبر -

بر همین اساس در شرایط کنونی آگاهی از مسیر بورس و تحولات اثر گذار بر این بازار در سال ۹۷ از مهم‌ترین سوالات پیش روی فعالان تالار شیشه‌ای است. به خصوص آنکه حالا تک‌نرخی شدن ارز و نزدیک شدن به زمان اعلام نظر ترامپ در مورد برجام ابهامات پیش روی بورس تهران را افزایش داده است. اهمیت این موضوعات با نگاه به سهم بیش از ۵۰ درصدی شرکت‌های صادرات محور در بورس تهران به خوبی نمایان می‌شود.  در مجموع، سرنوشت برجام، روند نرخ دلار و میزان موفقیت دولت در اجرای سیاست ارزی جدید، نرخ سود بانکی به‌عنوان رقیب دیرینه بورس و روند بازارهای جهانی به‌عنوان چهار عامل اثرگذار بر معاملات سهام در سال جاری معرفی می‌شوند. آگاهی از سمت و سوی این متغیر‌ها می‌تواند در تعیین مقصد نقدینگی نزد سهامداران اثر‌گذار باشد.با توجه به تحولات چشمگیر سیاسی و اقتصادی در عرصه داخلی و بین‌المللی آگاهی از وضعیت این متغیر‌ها نیازمند تحلیل‌ها و بررسی‌های جامع است.

به همین منظور «دنیای‌اقتصاد» امروز ( پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ماه) ساعت ۱۰ یک کارگاه آموزشی در مورد تحلیل سمت وسوی بورس در سال ۹۷ برگزار می‌کند. مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، سالن خلیج‌فارس، طبقه دوم، تالار گفت‌وگو محل برگزاری این کارگاه تحلیلی است که علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت رایگان در آن شرکت کنند و پاسخ پرسش‌های مزبور را از نگاه کارشناسان سایت تحلیلی «دنیای‌بورس» دریابند.

نظر شما