شناسهٔ خبر: 25081009 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

میرور: بن سلمان قصد ترور شاه قطر را داشت

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی:روزنامه انگلیسی «میرور» در گزارشی نوشت، «بن سلمان» با مشارکت گروه تروریستی «داعش» قصد ترور «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر در حاشیه نشست اتحادیه عرب که در «ظهران» عربستان برگزار شد را داشته اند.
به نوشته این روزنامه انگلیسی، طبق اسنادی که سرویس اطلاعات قطر بدست آورده، مقامات سعودی قصد ترور امیر قطر در صورت شرکت وی در نشست اتحادیه عرب در «ظهران» عربستان را داشته اند و این عامل، دلیل اصلی لغو سفر وی به عربستان برای شرکت در این نشست بوده است.
این روزنامه در ادامه این گزارش آورده است، امیر قطر به دنبال اطلاع از توطئه «بن سلمان»، ولیعهد سعودی برای ترورش، در همان لحظات آخر از رفتن به فرودگاه «دوحه» برای سفر به عربستان و شرکت در نشست اتحادیه عرب در «ظهران» منصرف شد. این روزنامه به نقل از سرویس اطلاعات قطر نوشت، قرار بود در اقدامی هماهنگ، پس از ترور شیخ تمیم توسط گروه‌های وابسته به «بن سلمان» در عربستان، داعش مسئولیت این ترور را بر عهده بگیرد.
همزمان، روزنامه «القدس العربی» نیز در تحلیلی درباره اجلاس اتحادیه عرب نوشت، حمایت از امت عربی در برابر خطرات، یکی از اصول اولیه تاسیس این اتحادیه بود، اما اکنون خود دولت سعودی و متحدانش عملا باعث ایجاد تهدیدات جدی و ناامنی در منطقه شده اند.
لازم به ذکر است که بیست و نهمین نشست سران عرب (اتحادیه عرب) یکشنبه در «ظهران» عربستان برگزار شد؛ نشستی که تنها پنج ساعت و نیم طول کشید و سران پنج کشور عربی از جمله امیر قطر در آن حضور نداشتند و سعودی‌ها آن را به نشستی ضد ایرانی تبدیل کردند.

نظر شما