شناسهٔ خبر: 25079975 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

موافقت کنسرسیوم بانک‌ها برای تأمین مالی 3000 میلیاردی احداث کارخانه ذوب مس سونگون/ هفته آینده افتتاح رویداد تبریز 2018 به دست رئیس‌جمهور

استاندار آذربایجان‌شرقی از موافقت کنسرسیوم بانک‌ها برای تأمین مالی 3 هزار میلیارد تومانی احداث کارخانه ذوب مس سونگون و تأمین مالی اتوبان مرند ـ بازرگان به میزان 2500 میلیارد تومان توسط کنسرسیومی دیگر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مجید خدابخش امشب در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌های سفر رئیس جمهور اظهار کرد: سه‌شنبه هفته آینده شاهد سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی خواهیم بود و این سفر به دو منظور تداوم سفرهای استانی و افتتاح رویداد تبریز 2018 صورت می‌گیرد.

وی افزود: دو روز گذشته در تهران با آقای واعظی و تعدادی از وزرا جلسه داشتیم، رئیس جمهور نیز حدود دو ساعت و نیم وقت صرف کردند که بنده روی پروژه‌های راه‌آهن میانه ـ تبریز، دریاچه ارومیه و طرح تبریز به عنوان قطب سوم خودروسازی کشور اصرار و تمرکز داشتم.

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: تمام قول‌های سفر قبلی رئیس جمهور به غیر از بزرگراه تبریز ـ مرند ـ بازرگان اجرایی شده؛ این پروژه نیز در ابتدا قرار بود با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذار ترکیه اجرایی شود، اما به دلایلی این سرمایه‌گذاری صورت نگرفت و در حال حاضر برای قطعه اول پروژه از تبریز تا مرند پیمانکار ایرانی تعیین شده است.

خدابخش یادآور شد: در ارتباط با فعالیت‌های دانش‌بنیان اقدامات مطلوبی صورت گرفته و استان آذربایجان شرقی در این عرصه در رتبه ششم کشور قرار دارد؛ در استان آذربایجان شرقی 88 شرکت دانش‌بنیان وجود دارد که به نسبت جمعیت و انتظارات کم است و متعهد شدیم رتبه استان از ششم به دوم ارتقا یابد.

وی در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: دولت از طریق صندوق شکوفایی و نوآوری 3 هزار میلیارد تومان پول ذخیره کرده تا به صورت تسهیلات به جوانان نخبه فعال در عرصه دانش‌بنیان اعطا شود. 

استاندار آذربایجان‌شرقی توضیح داد: برای توفیق بیشتر در عرصه دانش‌بنیانی چند پیش‌نیاز لازم داریم، همچنین لازم است صندوق شکوفایی و نوآوری اینجا شعبه داشته باشد و نخبگان استان برای دریافت تسهیلات مجبور به سفر به تهران نباشند و ما متعهد شدیم از استان به این صندوق سرمایه تزریق کنیم.

نماینده عالی دولت در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: صندوق شکوفایی و نوآوری یک برج فناوری در تبریز خریداری کرده تا شرکت‌های دانش‌بنیان به شکل اجاره به شرط تملیک در آنجا مستقر شوند و در مجموع 40 برنامه برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان تدوین شده است.

خدابخش تبیین کرد: طی سفر رئیس جمهور تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و چند وزارتخانه منعقد خواهد شد تا تبریز به عنوان پایلوت دانش‌بنیان مطرح شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: خوشبختانه تعدادی از وزرا صحبت‌های مثبتی به نفع استان نسبت به سابقه تجاری و کم بودن معوقات بانکی داشتند، به طوری که این صحبت‌های مثبت موجب شد تا کنسرسیوم بانک‌ها برای تأمین مالی 3 هزار میلیارد تومانی احداث کارخانه 100 هزار تنی ذوب مس در سونگون و شهرک صنایع پایین‌دستی شرکت کنند.

وی در پایان مطرح کرد: کنسرسیوم دیگر نیز اعلام آمادگی کرد تا تأمین مالی اتوبان مرند ـ بازرگان را به میزان 2500 میلیارد تومان به عهده بگیرد.

انتهای پیام/ذ

نظر شما