شناسهٔ خبر: 25078954 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

قدردانی از عوامل سریال پایتخت + عکس

سازمان هنری رسانه ای «اوج» امروز در مراسمی از عوامل سریال «پایتخت5» قدردانی کرد. حمید فرخ نژاد بازیگر سینما و تلویزیون اینستاگرامش را با عکسی از ظاهر جدید خود در لباس محلی سیستان و بلوچستان به روز کرد. هما نمونه کاملی از یک شخصیت مثبت است؛ عقل‌کلی که در شرایط سخت و بحرانی، نقی همه را به او ارجاع می‌دهد. این حجم از ویژگی‌های مثبت و هدایت‌های راه و بیراه خانواده‌اش می‌توانست میان او و مخاطب فاصله بیندازد و نقشش را به دوست‌نداشتنی‌ترین شخصیت سریال بدل کند. جواد قارایی، طبیعت‌گرد و مستندساز که نگاه متفاوتی در معرفی طبیعت بکر مناطق مختلف ایران دارد، در سری سوم مجموعه «ایرانگرد» که در ایام نوروز روانه آنتن شبکه یک شد، تلاش کرد با بهره بردن از تجربیات دو فصل قبلی این برنامه، طبیعت‌گردی را از جنسی دیگر برای مخاطبان تلویزیون ارائه بدهد و آنها را همراه با خود به اماکن دیدنی اقصی نقاط ایران ببرد. رئیس رسانه ملی با قدردانی از زحمات برنامه‌سازان نوروزی صداوسیما اظهار داشت: همه دارایی ما مردم هستند و همه ما برای جلب رضایت آنان تلاش می‌کنیم و در این میان کسب رضایت بیش از 90 درصدی مخاطبان در نوروز 97 اتفاق مهمی بود که با همدلی خانواده صداوسیما حاصل شد. آیین پایانی نخستین جشنواره مردمی صدا و سیما با هدف تقدیر از برترین‌های نوروز 97 و تجلیل از مخاطبان شرکت‌کننده در این نظرسنجی، امشب با حضور رئیس رسانه ملی، برنامه‌سازان و برگزیدگان در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد. سریال پلیسی «کارآگاه لینلی» از امروز( اول اردیبهشت)ساعت 19 به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود. فیلمبرداری تصاویر خارجی سریال 87 متر، از چند روز آینده شروع می شود. فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران امشب اول اردیبهشت به برنامه تحلیلی نگاه یک می آید. مجری و کارگردان برنامه «خندوانه» گفت: از ۲۶ اردیبهشت این برنامه روی آنتن تلویزیون می‌رود. تلویزیون امسال هم طبق روال هر سال برنامه‌های مختلفی را روانه آنتن نوروزی کرد، اما نوروز 97 حسن ویژه‌ای نسبت به دیگر سال‌ها داشت و این که تلاش شده بود با بهره‌گیری از قالب‌های مختلف برنامه‌سازی، به خواسته‌ها و سلایق مختلف مخاطبان پاسخ داده شود. رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه رسول خدا (ص) یک رسانه نورانی و پاک و قرآن نیز رسانه ای است که همه انسانها را تحت تاث

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در مراسم تجلیل عوامل تولید این سریال ، مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی، علیرضا برازش مدیر شبکه یک، سیروس مقدم کارگردان، الهام غفوری تهیه کننده، محسن تنابنده، احمد مهرانفر، نسرین نصرتی، ریما رامین فر و سایر بازیگران این سریال حضور داشتند .

در ابتدای این مراسم احسان محمدحسنی رییس سازمان رسانه ای اوج با تشکر از کسانی که این سریال را همراهی کردند، گفت: خواستیم به تیم خوب، سختکوش و دوست داشتنی «پایتخت» خداقوت بگوییم. من ابتدا می خواهم از مردم ایران تشکر کنم که همراهی کردند و اگر لطف آنها نبود تاثیرگذاری سریال مشخص نمی شد. تشکر دوم من از اصحاب رسانه است که اجازه ندادند حاشیه ها تن این سریال را آزار دهد و از حاشیه ها صیانت کردند چون برای سریالی با این عظمت و با پروداکشن بزرگ حواشی هم طبیعی بود. وی ادامه داد: تشکر ما از تیم «پایتخت» و به ویژه سیروس مقدم است که با صبر و متانت کار را به این نقطه رساند و لبخند را بر لب های مردم نشاند. همچنین الهام غفوری تهیه کننده سریال نیز با حوصله، سختی ها و پیچیدگی های این کار طاقت فرسا را تحمل کرد. محسن تنابنده نیز نشان داد با تیزهوشی پای اعتقادی که دارد و حرفی که می زند، ایستاده است. تنابنده مثل فرش دستباف است و هرچه می‌گذرد ارزش و اعتبار او بیشتر می شود. البته همه اعضای این تیم نشان دادند که کم فروشی نکرده اند.

محمدحسنی اظهار کرد: از صداوسیما هم تشکر می کنم که سازمان اوج را یار خود دانست.

مرتضی میرباقری معاون سیما نیز در این مراسم گفت: ممنونیم از مجموعه ای که این اثر فاخر را خلق کرد و از هنرمندان آن به این ترتیب تجلیل می کند. کاری که در سریال «پایتخت» انجام شد از حوزه های مختلف علوم اجتماعی و انسانی قابل بررسی است. انسان در دوره جدید و در مواجهه با مدرنیسم با مسایلی مثل اضطراب ها و استرس ها روبرو می شود. وی اضافه کرد: جامعه ایران اکنون در کنار برخی آسیب های اجتماعی از بلایای طبیعی نیز رنج می برد بنابراین ما باید دنبال کارهایی باشیم که آستانه تحمل جامعه را افزایش دهد. ما باید با مشارکت مردم قدرت حل مساله را بالا ببریم. میرباقری عنوان کرد: امیدواری، شادابی و نشاط اجتماعی یک نیاز واقعی جامعه امروز ایران است و ما در محیط مدرسه و کار به این مولفه ها نیازمندیم چرا که به هر میزان که این ها افزایش یابد قدرت حل مساله نیز بالا می رود.

معاون سیما با اشاره به ویژگی های سریال «پایتخت» گفت: این سریال در بحث ارتقای نشاط اجتماعی بسیار موفق بوده است. سریال «پایتخت 5» 80 درصد مخاطب داشت و 92 درصد از آن رضایت داشتند و به نظر ما ،دیگران که این سریال را ندیدند موقعیت تماشا را نداشتند و اینگونه نبوده است که ببینند و علاقه مند نباشند. وی اضافه کرد: اگر سازمان اوج در کنار این کار قرار نمی گرفت و مشاوره های جدی نمی داد این سریال به تولید نمی رسید. میرباقری گفت: مدافعان حرم هم این کار را دیدند و هیچ کس نگفت تصویری که از داعش نمایش داده شد آماتور بود چون محتوای زیادی در اختیار عوامل قرار گرفت و مشاوره های خوبی شد . میرباقری در ادامه سخنانش اظهار کرد: این کار بسیار بزرگ و فاخر بود و اگر قرار است تداوم یابد باید ایده های ناب داشته باشد. وی با اشاره به نقدهایی که به سریال وارد شده است، گفت: ما از نقد صادقانه و هوشمندانه استقبال می کنیم اما نیازمندیم سعه صدر خود را بالا ببریم. سیروس مقدم در ادامه این مراسم پشت تریبون قرار گرفت و درباره ادامه ساخت این سریال بیان کرد: «پایتخت» نه متعلق به من است و نه اوج و نه تلویزیون بلکه به مردم تعلق دارد و چنان قدرتی دارد که خودش تعیین می کند تولیدش ادامه می یابد یا خیر. ما از طریق «پایتخت» می توانیم حرف هایی را بیان کنیم که در جاهای دیگر نمی توان گفت.

وی تاکید کرد: «پایتخت 5» ساخته نمی شد مگر با حمایت های مادی و معنوی سازمان اوج و حمایت های معونت سیمای رسانه ملی باعث شد سریال با کمترین ممیزی و ملاحظه پخش شود. امیدوارم این تعامل سازنده و سه گانه با اوج و صداوسیما بیشتر باشد تا بتوان شاهد آثار خوب بود.

در ادامه نیز ریما رامین فر و محسن تنابنده از بازیگران این مجموعه نوروزی درباره کار و سختی های تولید آن سخن گفتند .

همسر شهید مدافع حرم محمد بلباسی نیز که از مهمانان این مراسم بود ضمن بیان مظلومیت شهدای مدافع حرم و خانواده آنان از تاثیر بخش های پایانی این مجموعه در روشن شدن عظمت کار مدافعان حرم سخن گفت.

نظر شما