شناسهٔ خبر: 25078554 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رضا میرکریمی به مهر گفت:

نمایشگاه «انتفاضه» در واکنش به شیطنت صهیونیست ها بر پاشد

دبیر سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در افتتاحیه نمایشگاه عکس «انتفاضه» درباره دلیل برپایی این نمایشگاه توضیح داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس‌های آلفرد یعقوب‌زاده با عنوان «انتفاضه» شامل گزیده‌ای از ۲۸ سال عکاسی او در فلسطین، عصر امروز ۲۹ فروردین ماه در گالری ۱۴ برگزار شد.

سیدرضا میرکریمی دبیر سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، سیف‌الله صمدیان مدیر رویدادهای ویژه جشنواره و کیوریتور این نمایشگاه، امیر اسفندیاری معاون بین الملل جشنواره، کیوان کثیریان مدیر رسانه جشنواره و جمعی از عکاسان در این مراسم حضور داشتند.

سیدرضا میرکریمی درباره این نمایشگاه به خبرنگار مهر گفت: از سی‌وپنجمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر بخشی با عنوان «زیتون‌های زخمی» به جشنواره اضافه شد که سال گذشته به مسایل مربوط به داعش پرداخت. امسال مساله جابجایی پایتخت فلسطین با شیطنت صهیونیست ها اتفاق افتاد و انزجار عمومی نسبت به این موضوع شکل گرفت و ما هم در جشنواره نسبت به آن واکنش نشان دادیم.

وی با اشاره به حضور مهمانان فلسطینی در جشنواره جهانی فیلم فجر، افزود: امسال به همت سیف‌اله صمدیان، نمایشگاهی از عکس‌های آلفرد یعقوب‌زاده عکاس مطرح ایرانی با موضوع انتفاضه داریم که در بخش جنبی جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش در می‌آید.

میرکریمی در مورد این نمایشگاه گفت: آلفرد یعقوب‌زاده سال‌های زیادی در کنار مردم فلسطین بوده و با درد و رنج این مردم آشنا است و عکس‌های هنرمندانه‌ای خلق کرده است که مخاطب را با خود همراه می‌کند.

سیف‌اله صمدیان نیز با بیان اینکه این نمایشگاه عکس یکی از سه برنامه ویژه تجسمی در بخش رویدادهای ویژه جشنواره جهانی فیلم فجر است به خبرنگار مهر بیان کرد: با توجه به اتفاقاتی که در فلسطین رخ داده در بخش «زیتون‌های زخمی» جشنواره جهانی فیلم فجر نیز به فلسطین توجه شده است و ما هم فرصت را مغتنم دیدیم تا حاصل ۲۸ سال زندگی و عکاسی آلفرد یعقوب‌زاده را در قالب نمایشگاهی به نمایش بگذاریم.

وی در پایان بیان کرد: سه دهه عکاسی از یک موضوع در دنیا بی‌سابقه است و ما نیز گزیده‌ای از ده‌ها هزار فریم عکس‌ گرفته‌ شده در طی این دوره‌ زمانی را برای نمایش عمومی انتخاب کردیم.

این نمایشگاه به‌ عنوان رویداد جنبی بخش «زیتون‌های زخمی» سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر که روی نمایش فیلم‌های مهم از کارگردان‌های جهان با موضوع سرزمین‌های اشغالی تمرکز دارد، تدارک دیده شده است.

نظر شما