شناسهٔ خبر: 25077791 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال:

نگاه به بسکتبال زنان باید توسعه ای باشد

تهران- ایرنا- نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: شانسی برای کسب مدال در بازی های آسیایی نداریم اما این رشته می تواند با نگاه توسعه ای به این مسابقات اعزام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، صبح امروز (چهارشنبه) جلسه ای با حضور مسئولین فدراسیون بسکتبال و کمیته ملی المپیک برگزار و برنامه های این فدراسیون برای اعزام تیم های ملی به بازی های آسیایی 2018 جاکارتا بررسی شد.
فریده شجاعی نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال در گفت و گو با ایرنا درباره این جلسه اظهار کرد: حضور تیم ملی بسکتبال مردان در بازی های آسیایی قطعی است زیرا شانس مدال آوری دارد. تیم سه نفره مردان هم به این مسابقات اعزام می شود. اعزام تیم سه نفره زنان نیز تقریبا قطعی است چون رتبه خوبی در رده بندی جهانی دارد اما در جلسه امروز دلایل خود را درباره لزوم اعزام تیم پنج نفره زنان بیان کردیم.
وی افزود: بسکتبال ایران به دلیل ممنوعیت پوشش اسلامی، سال ها از حضور در میادین بین المللی محروم بوده و حالا که پس از 40 سال این فرصت برای زنان ایران فراهم شده است خواستیم که اجازه اعزام تیم ملی به بازی های آسیایی را بدهند.
شجاعی گفت: البته در این جلسه مسئولین کمیته ملی المپیک مخالفتی با اعزام تیم زنان به بازی های آسیایی نکردند ولی این موضوع باید در جلسه هیات اجرایی کمیته تصویب شود.
نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: تاکید کمیته ملی المپیک این است که تیم ها و ورزشکارانی که شانس کسب مدال دارند به بازی های آسیایی اعزام شوند. اگر این موضوع ملاک باشد ما هیچ شانسی نداریم اما درخواست کردیم به رشته بسکتبال با دیدگاه توسعه ای نگاه شود.
وی ادامه داد: بسیاری از رشته ها شانس مدال آوری دارند اما در بعد همگانی ضعیف هستند. در مقابل رشته هایی مانند بسکتبال و فوتبال در همه جای دنیا طرفداران زیادی دارد و باید سعی کنیم تیم های این رشته ها در المپیک و بازی های آسیایی حضور داشته باشند.
شجاعی خاطرنشان کرد: بازیکنان تیم ملی بسکتبال زنان از نظر فیزیکی پتانسیل بالایی دارند، از نظر روحی در شرایط خوبی هستند و انگیزه بسیار بالایی هم دارند. اگر این تیم به بازی های آسیایی اعزام شود شانسی برای کسب مدال ندارد اما تلاش می کنیم زنگ تفریح حریفان هم نباشد و خوب بازی کند.
ورزشی ** 2024**1597

نظر شما