شناسهٔ خبر: 25076993 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

سلطانی‌فر عنوان کرد:

دمیدن حیات تازه در کالبد امت مسلمان با توانمندسازی جوانان/ ایجاد زمینه همکاری‌ مشترک با کشورهای اسلامی

گروه جامعه ــ وزیر ورزش و جوانان گفت: ایران به توانمندسازی جوانان برای حیاتی تازه در کالبد امت مسلمان تاکید دارد، وجود ابزار قدرتمند ورزش در تأمین سلامت جسمانی و نشاط روانی مردم و تضمین تحرک و پویایی و سلامت جوامع در ابعاد انسانی و فرهنگی، امری مهم و ارزشمند تلقی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان  در چهارمین اجلاس وزرای جوانان و ورزش سازمان همکاری اسلامی که امروز در باکو برگزار شد، گفت: ایران به توانمندسازی جوانان برای حیاتی تازه در کالبد امت مسلمان تاکید دارد، وجود ابزار قدرتمند ورزش در تأمین سلامت جسمانی و نشاط روانی مردم و تضمین تحرک و پویایی و سلامت جوامع در ابعاد انسانی و فرهنگی، امری مهم و ارزشمند تلقی می‌شود.

وی تأکید کرد: ترویج مبانی اخلاقی و انسانی جوانمردی، منش پهلوانی، فرهنگ صلح و دوستی و مدارا، مقابله با افراطی‌گری، همزیسـتی مسالمت‌آمیز ایده‌ها و آرمان‌ها و توسعه آشتی، کنش و گفتمان بدون منازعه و عاری از خشونت؛ رویکردهایی است که در جریان ورزش و فعالیت‌های مرتبط، متبلور می‌شود.

سلطانی‌فر بیان کرد: در سایه کسب سلامت نفس و اذهان است که اندیشه و آرمان دگرخواهی و مبارزه با فقر، گرسنگی، خشونت، ترور، تأمیـن فرصت‌های برابر و کمک به حفظ محیط زیستمان به منظور پایداری و بقاء آن برای همگان، بالاخص نسل‌های آینده و جـوانان آتیه‌ساز، توسط نسل‌های امروز فراهم می‌آید.

وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای عضو فعال در سازمان همکاری اسلامی و طراح و مبتکر گفتگوی تمدن‌ها و فرهنگ‌ها و ایجاد جهـان عـاری از خشونت و وارث یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌ها و فرهنگ‌های منطقه، در سایه دانش نوین و آموزه‌های اصیل اسلامی و همگرا با سیاست‌های مصوب و مستند به مبانی «اسناد توسعه جوانان و ورزش» در جهان اسلام بر ایجاد شرایط مناسب توانمندسازی جوانان همچون حیاتی تازه در کالبد امت مسلمان نظر داشته است.

وی عنوان کرد: با در اختیارداشتن فرصت‌ها و امکانات مناسب و زمینه دار حوزه مدیریت ملی و با تاکید بر ترغیب مشارکت مجموعه دولت های دوست و مسلمان، آمادگی ایران را در تثبیت سیاست‌های مطابق با مقتضیات، در فرآیند اجرایی‌سازی محورهای هدف گذاری شده تا سال 2025 را در دو بخش ورزش و جوانان اعلام می‌کنم.

سلطانی‌فر افزود: نامگذاری روز بین‌المللی «جوان مسلمان» از سوی OIC با هدف‌گذاری سالانه تشریک تجارب موفق در محورهای عملیاتی منتخب را به عنوان یکی از پیشنهادات اجرایی به منظور تصمیم‌سازی‌های آتی مطرح می‌کنم، ضمن اینکه اجرای مصوبات اسناد اجلاس منوط به رعایت احترام متقابل به قوانین و مقررات و اولویت‌های ملی و همچنین حفظ ارزش‌های فرهنگی اعتقادی کشورهای عضو است.

سلطانی‌فرهمچنین در فرودگاه باکو و در زمان استقبال مقامات جمهوری آذربایجان اظهار کرد: کشورمان در سال‌های اخیر بویژه در بخش جوانان و ورزش دستاوردهای بسیار خوبی داشته است.
وی بیان کرد: کسب موفقیت در رشته‌های مختلف ورزشی در سطح آسیا و جهان و همچنین گسترش ورزش همگانی در میان آحاد مردم در طول چهار سال گذشته از مهم ترین دستاوردهای ما بوده است.
سلطانی فر عنوان کرد: سازمان های مردم نهاد از کمتر از 100 سازمان در سال 1392 به حدود 2 هزار سازمان در سال 1396 رسیده است.
وی ادامه داد: در حدود 100 شهر، خانه جوانان داریم که محل تجمع، بحث و تبادل نظر و همکاری‌های بخش‌های مختلف جوانان است.
وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: رسیدگی به مسائل و مشکلات جوانان کشور، توانمند ساختن سازمان‌های مردمی، اشتغال جوانان، ایجاد تسهیلات برای ازدواج و اقداماتی برای استحکام بنیاد خانواده ازبرنامه‌های ما در حوزه جوانان است.
سلطانی فر اظهار کرد: درسال 2017 میلادی شهر شیراز پایتخت جوانان کشورهای اسلامی بود و توانستیم از تجربیات کشورهای دیگر استفاده کنیم و تجربیات خود را هم منتقل کنیم.
بر اساس این گزارش، در حاشیه این اجلاس با چند نفر از وزیران ورزش و جوانان کشورهای مختلف ملاقات‌‌هایی خواهیم داشت و با بحث وتبادل نظر زمینه همکاری مشترک و گسترده را با کشورهای اسلامی فراهم خواهیم کرد.
سازمان همکاری اسلامی OIC دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است که 57 کشور از چهار قاره در آن عضویت دارند.

انتهای پیام

نظر شما