شناسهٔ خبر: 25073844 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر ورزش و جوانان: درحوزه جوانان به دستاوردهای خوبی دست یافته‌ایم

وزارت ورزش و جوانان

وزیر ورزش و جوانان سیاست‌های این وزارتخانه در حوزه جوانان را رسیدگی به مسائل و مشکلات این قشر اعلام کرد و افزود: برای تحقق این مهم سازمانهای مردمی را توانمند و زمینه‌های اشتغال جوانان و ایجاد تسهیلات برای ازدواج آنها را فراهم کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان دکتر سلطانی‌فر که برای شرکت در چهارمین اجلاس وزرای جوانان و ورزش سازمان همکاری کشورهای  اسلامی، به جمهوری آذربایجان سفر کرده است، اظهار کرد: در مدت دو روز حضور در اجلاس ورزش و جوانان سازمان همکاری اسلامی، تجارب جمهوری اسلامی ایران در حوزه ورزش و جوانان را به کشورهای اسلامی منتقل می‌کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران، در سالهای اخیر بویژه در بخش جوانان و ورزش دستاوردهای بسیار خوبی داشته است به نتایجی که در عرصه‌های مختلف ورزشی توسط جوانانمان به دست آمده اشاره کرد.

وزیر ورزش وجوانان در این رابطه با مورد توجه قرار دادن نتایجی که جوانان ورزشکار کشورمان در رشته‌های مختلف ورزشی در سطح آسیا و جهان کسب کرده‌اند، به برنامه‌های توسعه‌ای این وزارتخانه در حوزه ورزش همگانی نیز اشاره کرد.

او توضیح داد: در حوزه عمومی سازی ورزش در طول چهار سال گذشته به  نتایج خوبی دست پیدا کرده‌ایم که زمینه ارتقاء سلامت جسمی و روحی جامعه فراهم شده است.

سلطانی‌فر در بخش دیگری از سخنانش همچنین به برنامه‌های وزارت ورزش وجوانان در حوزه جوانان اشاره کرد و با مثبت توصیف کردن روند  اجرایی طرحها در این خصوص گسترش سازمانهای مردم نهاد مرتبط با جوانان را یکی از این اتفاقات عنوان کرد.

او توضیح داد که تعداد سازمانهای مردم نهاد مرتبط با جوانان که در سال ۱۳۹۲ کمتر از ۱۰۰ مورد بود این تعداد در سال ۱۳۹۶ به حدود ۲۲ هزار سازمان رسیده است .

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: این درحالی است هم اکنون در حدود ۱۰۰ شهر، خانه جوانان راه اندازی کرده‌ایم که محل تجمع ، بحث و تبادل نظر و همکاری های بخش‌های مختلف جوانان است.

سلطانی فر، همچنین با تاکید براینکه سیاستهای دولت در رابطه با جوانان رسیدگی به مسائل و مشکلات آنهاست،افزود: برای دستیابی به این مهم ، سازمان های مردمی را توانمند و زمینه‌های اشتغال جوانان و ایجاد تسهیلات  برای ازدواج آنها را فراهم کرده‌ایم.

او گفت: همیچنین برای استحکام بنیاد خانواده نیز پیش بینی‌های لازم را اندیشیده و اقدامات لازم صورت گرفته است.

وزیر ورزش وجوانان تاکید کرد که تجربیات ایران در حوزه جوانان در این  اجلاس مطرح خواهیم کرد اظهار کرد: این نشست فرصتی است که با حضور وزیران ورزش و جوانان کشورهای اسلامی بتوانیم با بحث و تبادل نظر داشته باشیم.

وی با اشاره به میزبانی جوانان کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۷ در ایران توضیح داد: شهر شیراز پایتخت جوانان کشورهای اسلامی بود و در این سال ما برنامه‌های متنوع و متعدد در سطح استان و کشور توانستیم از تجربیات کشورهای دیگر استفاده کرده و تجربیات خود را هم منتقل کردیم.

وی دیدار با چند وزیر ورزش و جوانان کشورهای مختلف را از جمله برنامه‌های خود در این سفر اعلام کرد و گفت: در نظر داریم با بحث وتبادل نظر زمینه همکاری مشترک و گسترده را با کشورهای اسلامی فراهم کنیم.

چهارمین اجلاس وزیران ورزش و جوانان سازمان همکاری اسلامی امروز با حضور وزیران کشورهای عضو این سازمان در باکو آغازمی شود و تا فردا پنجشنبه ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما