شناسهٔ خبر: 25073464 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

شجاعت و فداکاری از درس‌های بزرگ امام حسین(ع) به بشریت است

بوشهر - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: شجاعت و فداکاری از درس‌های بزرگ امام حسین(ع) به بشریت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی ظهر چهارشنبه در جمع فعالان تبلیغی ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت امام حسین(ع) اظهار داشت: شعار هیهات من الذله امام حسین(ع) درس آزادگی، شجاعت و اقتدار برای جامعه اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به نامگذاری این مناسبت به نام روز پاسدار اظهار داشت: به همین مناسبت این روز را روز پاسدار نامگذاری کردند که نامگذاری بسیار مبارکی است و بر همه پاسداران که در مسیر اسلام گام برمی‌دارند مبارک باشد.

وی ادامه داد: حضرت امام حسین (ع) شخصیتی بزرگ بودند، به گونه‌ای که پیامبر اسلام (ص) در حدیثی آوردند که حسین بن علی در آسمان بزرگتر است از آنچه در زمین است.

حجت‌الاسلام سروستانی تاکید کرد: امام حسین (ع) دارای یک شخصیت ممتاز و بی نظیری است و تمام عمر خود را در مسیر اسلام سپری کرده و برای آبیاری درخت اسلام که جد بزرگوارش پیامبر اسلام (ص) ایجاد کرده خون خود را تقدیم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: حضرت امام حسین (ع) با تمام قوا ابراهیم وار، در مقابل دنیاخواهان و قدرت طلبان ایستاد و با همه وجودش اسماعیل وار هم قربانی کرد و جان و وجود خودش را در این مسیر تقدیم راه اسلام کرد تا اسلام پابرجا بماند.

وی اضافه کرد: در حقیقت درس ایثار، مقاومت و نهراسیدن از غرش های دشمنان را باید از امام حسین (ع) آموخت، چنان شجاعت و نامی را از خود در صفحه تاریخ به ثبت رساند که تا جهان باقی است ادامه خواهد داشت و اگر نبود مجاهدت و تلاش های آن حضرت چه بسا در همان عصر دنیاخواهان و منفعت طلبان فاتحه اسلام را می خواندند.

حجت‌الاسلام سروستانی بیان کرد: یکی از درسهای گران‌بهایی که برای جامعه بشریت قابل تحصیل و فرا گرفتن است شجاعت، ایمان و فداکاری امام حسین علیه السلام است، آن حضرت برای احیای ارزش های دینی در جامعه و مبارزه با منکرات الهی قیام کرد و در برابر منکرات الهی بی تفاوت نبود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: امام حسین (ع) در هیچ شرایطی زیر بار ظلم و زور نرفت و شعار هیهات من ذله ایشان شعاری پایدار، ارزشی و ماندنی برای هر انسان آزاده‌ای باید باشد.

نظر شما