شناسهٔ خبر: 25072909 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

برگزاری مانور فراگير مديريت بحران آبفای استان مرکزی در ساوه

صاحب‌خبر -
برگزاری مانور فراگير مديريت بحران آبفای استان مرکزی در ساوهپنجمین مانور فراگیر مدیریت بحران با محوریت وقوع زلزله با محوریت وقوع زلزله در شهر ساوه به میزبانی شرکت آب و فاضلاب ساوه و با مشارکت دستگاه های اجرایی و شرکت های آب و فاضلاب استان های معین استان مرکزی در تاریخ 28/1/97 برگزار شد.

به گزارش عصرایران به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، پنجمین مانور مديريت بحران شركت آب و فاضلاب استان مركزي در سطح شهر ساوه با همكاري دستگاه های اجرایی شامل شرکتهای توزیع نیروی برق،آب و فاضلاب روستایی ،گاز ،هلال احمر،اوژانس ،آتش نشانی،نیروی انتظامی،پلیس راهور و شرکت های آب و فاضلاب استان های معین شامل استانهای تهران،اصفهان، قم، لرستان،البرز ،همدان و قزوین و شهرهاي معين شهر ساوه شامل اراک ، خمين ، محلات ، تفرش،دلیجان و شازند به منظور آمادگی برای مواجهه با موقعیت‌ های اضطراری و مقابله با آثار و پیامدهای بروز حوادث و بلایای غیرمترقبه به ویژه زلزله برگزار شد.

این مانور با حضور نظیری معاون مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری مرکزی، بهاروند فرماندار شهرستان ساوه، معاونان بهره برداری شرکت های آب و فاضلاب استانهای معین و مدیران و مسئولان دستگاه های اجرای استان و شهرستان ساوه برگزار گردید .

مهندس عبدالرضا خلیلی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به حادثه خيز بودن شمال استان با توجه به شرايط توپوگرافي كه مستعد سيل،زلزله،خشكسالي و...مي باشد افزود: به همين دليل بايد با تجهيزات كامل آمادگي لازم براي مقابله با اين حوادث را داشته باشيم و با انجام اين مانورها مي توان با پي بردن به نقاط قوت و ضعف آمادگي روبرو شدن با شرايط بحراني را داشته باشيم.

مهندس بهمن آنالویی معاون بهره برداری شرکت با اشاره به مراحل برگزاری این مانور بیان کرد : سناريوي اين مانور در خصوص بروز حادثه در خطوط آب رساني و شبكه توزيع شهر ساوه انجام گرفت.

وی تصریح کرد: در اين مانور چند سناريوي محوري از جمله بازدید میدانی از ماشین آلات و تجهیزات شرکت کننده در مانور،رژه ماشین آلات،حضور اکیپ های عملیاتی در محل های تعیین شده،مانور شیر آلات شبکه توزیع و تعویض شیر های قطع و وصل،شستشوی شبکه توزیع و شبکه فاضلاب ،توزیع آب بسته بندی، و کنترل کیفیت آب انجام شد.

وي در ادامه افزود:اين مانور از تيم هاي عمليات، پشتيباني، اطلاع رساني و مستند سازي ، حفاظت و ايمني، اطلاعات و ارتباطات، برآورد خسارت و ارزيابي تشكيل و هر كدام از اين تيم ها داراي زيرمجموعه هايي با وظايف مشخص مي باشند.

گفتنی ست اين مانور در راستاي بررسي ميزان آمادگي كاركنان شركت آب و فاضلاب استان و استان های معین و دیگر دستگاه های اجرایی استان در برابر بحران هاي ناشي از بلاياي طبيعي و ايجاد حادثه واختلال در شبكه هاي آبرساني ، بررسي ميزان آماده به كار بودن تجهيزات و ماشين آلات مديريت بحران و ارتقاء سطح هماهنگي مديران در مديريت بحران، تيم هاي عملياتي و پشتيباني برگزار شد.

نظر شما