شناسهٔ خبر: 25072376 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر ورزش و جوانان مطرح کرد

گسترش کمی سمن‌های مرتبط با جوانان طی 4 سال/ تلاش برای افزایش تسهیلات ازدواج و اشتغال جوانان

وزیر ورزش و جوانان گفت: تعداد سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با جوانان که در سال 1392 کمتر از 100 مورد بود در سال 1396 به حدود 2 هزار سازمان رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، که برای شرکت در چهارمین اجلاس وزرای ورزش و جوانان سازمان همکاری کشورهای اسلامی، به جمهوری آذربایجان سفر کرده است، اظهار داشت: در مدت دو روز حضور در اجلاس ورزش و جوانان سازمان همکاری اسلامی، تجارب جمهوری اسلامی ایران در حوزه ورزش و جوانان را به کشورهای اسلامی منتقل می‌کنیم.

وی افزود: ایران در سال‌های اخیر به‌ویژه در بخش جوانان و ورزش، دستاوردهای بسیار خوبی داشته است و نتایج خوبی در عرصه‌های مختلف ورزشی توسط جوانان‌مان به دست آمده است.

وزیر ورزش و جوانان در این رابطه با مورد توجه قرار دادن نتایجی که جوانان ورزشکار کشورمان در رشته‌های مختلف ورزشی در سطح آسیا و جهان کسب کرده‌اند، به برنامه‌های توسعه‌ای این وزارتخانه در حوزه ورزش همگانی نیز اشاره کرد.

وی بیان داشت: در حوزه عمومی سازی ورزش در طول چهار سال گذشته به نتایج خوبی دست پیدا کرده‌ایم که زمینه ارتقای سلامت جسمی و روحی جامعه فراهم شده است.

سلطانی‌فر به برنامه‌های وزارت ورزش وجوانان در حوزه جوانان اشاره کرد و با مثبت توصیف کردن روند اجرایی طرح‌ها در این خصوص، گسترش سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با جوانان را یکی از این اتفاقات عنوان کرد.

وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: تعداد سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با جوانان که در سال 1392 کمتر از 100 مورد بود در سال 1396 به حدود 2 هزار سازمان رسیده است.

وی ادامه داد: این درحالی است که هم‌اکنون در حدود 100 شهر، خانه جوانان راه‌اندازی کرده‌ایم که محل تجمع، بحث و تبادل‌نظر و همکاری‌های بخش‌های مختلف جوانان است.

سلطانی‌فر با تأکید بر اینکه سیاست‌های دولت در رابطه با جوانان رسیدگی به مسائل و مشکلات آنهاست، افزود: برای دستیابی به این مهم، سازمان‌های مردمی را توانمند و زمینه‌های اشتغال جوانان و ایجاد تسهیلات برای ازدواج آنها را فراهم کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: برای استحکام بنیاد خانواده نیز پیش‌بینی‌های لازم را اندیشیده و اقدامات لازم صورت گرفته است.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: تجربیات ایران در حوزه جوانان در این اجلاس مطرح می‌شود و این نشست فرصتی است که با حضور وزیران ورزش و جوانان کشورهای اسلامی بتوانیم بحث و تبادل نظر داشته باشیم.

وی با اشاره به میزبانی جوانان کشورهای اسلامی در سال 2017 در ایران توضیح داد: شهر شیراز پایتخت جوانان کشورهای اسلامی بود و در این سال ما برنامه های متنوع و متعدد در سطح استان و کشور توانستیم از تجربیات کشورهای دیگر استفاده کرده و تجربیات خود را هم منتقل کردیم.

سلطانی‌فر دیدار با چند وزیر ورزش و جوانان از کشورهای مختلف را از جمله برنامه‌های خود دراین سفر اعلام کرد و گفت: در نظر داریم با بحث و تبادل‌نظر زمینه همکاری مشترک و گسترده را با کشورهای اسلامی فراهم کنیم.

به گزارش فارس، چهارمین اجلاس وزیران ورزش و جوانان سازمان همکاری اسلامی، امروز با حضور وزیران کشورهای عضو این سازمان در باکو آغاز می‌شود و تا پنج‌شنبه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما