شناسهٔ خبر: 25068581 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شهردار ورامین:

گسترش ساخت و ساز غیرمجاز در ورامین نتیجه عدم نظارت شهرداری است

ورامین- شهردار ورامین گفت: عدم نظارت شهرداری موجب گسترش ساخت و سازهای غیر مجاز در این شهر می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسین دهقان شامگاه سه شنبه در دیدار و نشست محلی با مردم اهالی ده شریفا در مسجد حضرت رسول (ص) بیان داشت: عدم نظارت شهرداری موجب گسترش ساخت و سازهای غیر مجاز در این شهر می شود؛ ساخت و سازهای غیرمجاز در هر محدوده متولی خاص خود را دارد، ساخت و ساز درون شهر زیر نظر شهرداری، درون روستا زیر نظر دهداری و خارج از محدوده شهر زیر نظر بخشداری و اداره راه و شهرسازی است که در صورت تخلف این نهادها باید با خاطی برخورد قانونی و جدی کنند.

وی بیان داشت: بخشی از اقدامات را به عنوان مسئولین شهر موظف هستیم انجام دهیم و اما بخش دیگر بر عهده ی مردم است؛ یکی از بزرگترین مشکلات برخی از این محلات، ساخت منازل بدون اخذ مجوز است که یک تامل ها و اغماض هایی توسط شهرداری های گذشته انجام شده است. 

وی افزود:کوچه های غیر اصولی و غیر فنی با عرض کم در محلات شکل گرفته است که در حال حاضر نمی توان کاری کرد و به ناچار باید خدمات بدهیم که از وظایف مجموعه ی شهرداری است زین پس نظارت خود را بیشتر خواهیم کرد.

شهردار ورامین در ادامه بیان داشت: در بودجه سال ۹۷ تلاش کردیم این بودجه را به صورت عادلانه توزیع کنیم؛ و همانطور که به مرکز شهر اهمیت می دهیم؛ حصارک، ده شریفا، امرآباد، سکینه بانو و محلات حاشیه ی شهر ورامین را نیز در نظر بگیریم.

دهقان همچنین در خصوص املاک مشایی اظهار داشت: از شورای اسلامی شهر ورامین اجازه گرفته ایم و املاک مشایی را مجوز دادیم که اتفاق بزرگی است چراکه فنی، با استحکام و اصولی ساخته می شوند.

دهقان اولویت اول در حل مشکلات ورامین را، بازگشایی ۲۰ متری شهید اردستانی دانست و این قول را به مردم داد که پیگیری های لازم در این خصوص انجام شود و در اولین فرصت این مشکل رفع خواهد شد.

شهردار ورامین در خصوص جدول کشی کوچه ها در ده شریفا بیان داشت: تا کنون ۵ کوچه در این محل جدول کشی شده است و برای آسفالت این بخش ها هم با سرعت بیشتری اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: در محله ده شریفا، از کوچه شهید شیرازی، کوچه شهید ساجدی و کوچه شهدای فرهنگی در بافت فرسوده قرار دارند و در این خصوص شهرداری تسهیلات بهسازی و نوسازی با درصد پایین دارد، بسته های تشویقی توسط شهرداری، صدور پروانه، بحث تراکم به صورت رایگان ارایه می شود و لازم است اهالی این محلات با مراجعه به شهرداری جهت نوسازی این مناطق پیگیر باشند.

شهردار ورامین: در خصوص نامگذاری کوچه ها گفت: تنها ۳ کوچه نامگذاری شده است که نصب تابلو و نامگذاری کوچه ها اعتبار میلیاردی نمی خواهد و فقط وقت گذاری، دلسوزی و برنامه ریزی لازم است که همکاران شهرداری حتما بررسی و در دستور کار خود قرار دهند تا سریع انجام شود.

وی در پایان از مردم خواست انتقادات، پیشنهادات و یا مشکلات موجود در  هر یک از محلات ورامین را با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند و انتقال دهند.

نظر شما