شناسهٔ خبر: 25067553 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همزمان با روز ارتش؛

پرواز 57 فروند بالگرد هوانیروز ارتش در رژه هوایی روز ارتش

تهران - ایرنا - پرواز 57 فروند بالگرد هواپیمایی نیروی زمینی ارتش(هوانیروز) صبح امروز چهارشنبه همزمان با روز 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی های نیروی زمینی بر فراز مرقد امام خمینی(ره) انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا در این رژه بزرگ و با شکوه هوایی، بالگردهای نیروی زمینی ارتش با حضور انواع بالگردهای تهاجمی، ترابری و شناسایی، گوشه ای از توانمندی های عملیاتی خود را در دفاع از تمامیت ارضی کشور و مقابله با هر گونه تهدید احتمالی از سوی دشمنان نظام اسلامی به نمایش گذاشتند.
این بالگردها از رمپ و باند پروازی جدید هوانیروز در گروه 99 پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش در منطقه پرندک به طرف حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، پرواز و با انجام یک آرایش ترکیبی مناسب، اقدام به انجام رژه هوایی کردند.
همچنین یکی از بالگردها منقش به پرچم جمهوری اسلامی ایران است که هدایت این پرواز و کل پرواز جمعی با امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی فرمانده هواپیمایی نیروی زمینی ارتش(هوانیروز) است.
پیام منقش شدن یکی از بالگردها به پرچم کشورمان، اینگونه عنوان شده است که هواپیمایی نیروی زمینی ارتش( هوانیروز) برای دفاع از عزت پرچم تحت امر ولایت همواره آماده است.
هر ساله هوانیروز در کنار سایر نیروهای مسلح این رژه بزرگ هوایی را به مناسبت روز 29 فروردین روز ارتش برگزار می کند که امسال این رژه هوایی نسبت به سال های قبل متفاوت تر و در قالب تیم های «آتش» و به صورت «تاکتیکی» و «عملیاتی» برگزار شد و هر تیم بالگردی در دسته های 6 فروندی به نام یکی از شهدای شاخص هوانیروز که در پشتیبانی از قرارگاه های منطقه ای نیروهای مسلح به شهادت رسیده اند، مزین شده بود.
در این رژه منسجم هوایی انواع بالگردهای مختلط از جمله 209، 206، 214 و شنوک با یک صورت بندی جدید به پرواز درآمدند.
هوانیروز ارتش پشتیبانی از نیروهای زمینی در عملیات‌ها و ماموریت‌ها را بر عهده دارد و در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی‌های بسیاری داشته است که از جمله شهدای شاخص هوانیروز شهیدان شیرودی و کشوری هستند.
هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران از جمله یگان­های بسیار موثر و قدرتمندی است که علاوه بر رشادت های بسیار زیاد در دوران دفاع مقدس و تقدیم تعداد زیادی شهید به انقلاب، امروز هم به ­عنوان یکی از بازوان توانمند نیروی زمینی ارتش به ماموریت­های عملیاتی و شناسایی می ­پردازد و پشتیبانی عملیاتی و شناسایی از یگان ­های مرزبانی نیروی انتظامی و سپاه پاسداران یکی از ماموریت های عملیاتی هوانیروز به شمار­ می­ رود.
شماری از خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی این رژه را به صورت مستقیم و همزمان پوشش خبری می دهند.
29 فروردین 1358 برای ارتش، روز به یادماندنی و پرشکوهی است؛ روزی که حضرت امام خمینی (ره) در میان شایعات بی شماری مبنی بر انحلال ارتش و تشکیل به اصطلاح ارتش خلقی، رای بر بقای ارتش دادند. امام (ره) فرمودند: 29 فروردین روز ارتش اعلام می شود.
هر سال به مناسبت فرارسیدن 29 فروردین روز ارتش و نیروی زمینی، رژه نیروهای ارتش در تهران و استان های سراسر کشور با حضور مقام های کشوری و لشکری برگزار می شود.
29 فروردین سال 1367 نیروهای متجاوز آمریکایی در خلیج فارس، نیروهای پدافند سکوهای نفتی نصر و سلمان را تهدید به ترک سکوها کردند اما این نیروها با ایستادگی در مقابل متجاوزان، قهرمانانه به شهادت رسیدند.
29 فروردین ماه روز تجلیل و تکریم دلاورمردی ها و رشادت های پرسنل ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در سایه حمایت های بی دریغ حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و پشتیبانی های ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ تمامیت ارضی در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور اعلام کردند.
ارتش جمهوری اسلامی ایران در راه انجام این وظیفه مقدس بیش از 48 هزار شهید و 200 هزار جانباز و آزاده تقدیم و نقش موثری را در کسب پیروزی های ملت ایران و همچنین شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفا کرده است.
امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران مقتدرتر از هر زمان دیگری این افتخار را دارد که قوی تر و هوشمندتر از هر زمانی در راستای حفظ استقلال و مرزهای میهن اسلامی اقدام کنند.
اجتمام**7029**1933** 1776

نظر شما