شناسهٔ خبر: 25067125 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

این نشانه‌های پنهان اضطراب را جدی بگیرید

اضطراب بیش از آن چه فکر کنید می تواند بر بدن انسان تاثیرگذار باشد. این شرایط می تواند موجب یبوست، نفخ، اسهال، گرفتگی های عضلانی، و دیگر مشکلات گوارشی شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نیوز ، گاهی اوقات به دلیل مشکلات و ناآرامی هایی زندگی روزانه مراقبت از خود را فراموش می کنیم. حتی ممکن است بدون این که آگاه باشیم از اضطراب رنج ببریم.

همه ما هر از چند گاهی، مانند زمانی که قرار است در برابر گروهی از مردم صحبت کنیم یا سوار هواپیما شویم، اضطراب را تجربه می کنیم. اما اضطراب مزمن می تواند به ضرر بدن انسان تمام شود. در ادامه با برخی از نشانه های پنهان اضطراب بیشتر آشنا می شویم.

بیماری های مکرر

زمانی که اضطراب دارید، بدن هورمون های اضافی تولید می کند و پس از آن باید به سختی کار کند تا سطوح این هورمون ها را تنظیم کند.

اگر همواره مضطرب هستید، بدن شما باید سخت‌تر از شرایط عادی کار کند و این می تواند به تضعیف سیستم ایمنی منجر شود. همان گونه که می دانید، یک سیستم ایمنی ضعیف درها را به روی بیماری های مختلف باز می کند.

سردردهای بی پایان

سردردهای پایدار برای چند هفته یا حتی چند ماه می تواند نشانه ای از اضطراب باشد.

زمانی که استرس داریم به طور معمول آرواره های خود را روی یکدیگر فشار می دهیم، دندان ها را به هم میساییم، و عضلات صورت و گردن را سفت می کنیم. این اثرات جسمانی اضطراب می توانند محرک سردردهایی باشند که به نظر می رسد هیچ گاه از بین نمی روند.

خستگی

افراد مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر در تمامی روزهای هفته با نگرانی مداوم مواجه هستند. قرار گرفتن در این شرایط می تواند احساس خستگی پایدار را موجب شود.

دردهای بدنی مداوم

زمانی که مضطرب هستید به طور معمول چه کاری انجام می دهید؟ احتمالا به آرواره های خود فشار وارد می کنید، دست های خود را مشت کرده و فشار می دهید و تمام عضلات بدن خود را سفت کرده و زیر فشار قرار می دهید. این انقباض های مکرر عضلانی می تواند به شکل گیری دردهای عضلانی منجر شود.

گوارش ضعیف

اضطراب بیش از آن چه فکر کنید می تواند بر بدن انسان تاثیرگذار باشد. این شرایط می تواند موجب یبوست، نفخ، اسهال، گرفتگی های عضلانی، و دیگر مشکلات گوارشی شود.

بدتر این که گوارش ضعیف خود می تواند به اضطراب و افسردگی منجر شود. از این رو، بهبود شرایط گوارش چه با اضطراب مواجه باشید یا خیر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بی خوابی

همانند شرایط ضعیف گوارش، به نظر می رسد بی خوابی و اضطراب نیز یک چرخه معیوب را شکل می دهند. اضطراب به خواب رفتن یا خواب باقی ماندن را دشوارتر می سازد، در شرایطی که بی خوابی می تواند علائم اضطراب را تشدید کند.

هفت تا هشت ساعت خواب شبانه می تواند به مدیریت اضطراب کمک کند.

احساس خجالت

همه ما گاهی اوقات خجالتی می شویم. با این وجود، اگر همواره احساس می کنید که در موقعیت های اجتماعی همه نگاه ها روی شما دوخته شده اند، این می تواند نشانه ای از اضطراب پنهان باشد.

اگر دچار لرز هستید، در صحبت کردن با دشواری مواجه هستید، و هنگامی که در جمع قرار دارید به شدت عرق می کنید، شاید بهتر باشد با یک درمانگر صحبت کنید.

کاهش میل جنسی

اضطراب می تواند ترشح گنادوتروپین ها، هورمون هایی که در بیضه ها و تخمدان به تولید هورمون های جنسی بیشتر کمک می کنند را مختل کند. سطوح کم این هورمون می تواند به کاهش میل جنسی و تعداد اسپرم منجر شده و همچنین تخمک گذاری را کاهش دهد.

آکنه


استرس و اضطراب همیشگی می توانند سطوح کورتیزول را بالا نگه دارند. پژوهش های صورت گرفته نشان داده اند که سطوح بالای کوتیزول می تواند محرک آکنه باشد.

مشکلات تمرکز

افراد مضطرب در تمرکز روی یک موضوع با دشواری مواجه می شوند. این شرایط انجام وظایف را دشوار می سازد و در نتیجه آن اضطراب تشدید می شود.

نظر شما