شناسهٔ خبر: 25066961 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پروپیچ؛ دردسر تازه استقلال به‌خلاف اظهارنظر مسئولان باشگاه

R1015150/P1015135/S3,27/CT1

ظاهراً قرار نیست ماجرای بدهی باشگاه استقلال به بازیکنان خارجی پیشین خود به پایان برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در حالی که استقلال با هدایت وینفرد شفر نتایج خوبی در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا کسب کرده و در آرامش نسبی به‌سر می‌برد، روز گذشته (سه‌شنبه) نامه‌ای به باشگاه استقلال رسید که خبر از محکومیت 360 هزار دلاری باشگاه استقلال برای پرداخت مطالبات پروپیچ بازیکن کرواسی پیشین آبی‌پوشان می‌داد.

این بازیکن کروات زمان پرویز مظلومی به استقلال آمد و یک سال برای این تیم بازی کرد، اما علیرضا منصوریان فصل بعد این بازیکن کروات را نخواست. پروپیچ هم بلافاصله از باشگاه استقلال برای پرداخت مطالبات سال دومش به کمیته انضباطی فیفا شکایت کرد. باشگاه استقلال هم مدعی شد که به این بازیکن گفته که باید در تمرینات شرکت کند (در صورتی که در ابتدا از سوی منصوریان عنوان شد که نیازی به پروپیچ ندارد). فیفا هم به‌دنبال اعتراض طرفین، پرونده را به دادگاه CAS فرستاد. رضا افتخاری مدیرعامل استقلال 13 اسفند 95 در گفت‌وگو با سایت باشگاه استقلال در خصوص پرونده پروپیچ گفته بود: وکیل ایتالیایى باشگاه از طریق دادگاه عالى فیفا درخواست تجدید نظر کرده که رسیدگى به آن بیش از یک سال طول می‌کشد، بنابراین درحال حاضر هیچ خطرى باشگاه را تهدید نمی‌کند.

پندار توفیقی معاون ورزشی باشگاه استقلال 16 آبان سال گذشته در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص شایعه محکومیت استقلال به‌دلیل پرداخت نشدن مطالبات پروپیچ گفت: این حرف‌ها شایعه بوده و دادگاه CAS رأیی نداده است. این دادگاه جلسه‌ای را با حضور قضات خود تشکیل داد و من هم به‌عنوان نماینده باشگاه استقلال از طریق ویدئوکنفرانس به سؤالات قاضی جواب دادم. وکیل ایتالیایی ما نیز در این جلسه حضور داشت و ارتباط از طریق او صورت گرفت.

با گذشت زمان، دادگاه CAS پس از بررسی‌های لازم به این نتیجه رسید که باشگاه استقلال محکوم است و باید مطالبات پروپیچ را پرداخت کند. پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که باشگاه استقلال یک مدیربرنامه ایرانی را در این ماجرا دخیل می‌داند، همان کسی که باعث شکایت بسیاری از بازیکنان فوتبال از جمله آندرانیک تیموریان، کاوه رضایی و... از استقلال به AFC شد. کسی که مدیربرنامه پروپیچ نبود، اما به‌واسطه او این بازیکن کروات تصمیم گرفت به فیفا شکایت کند.

پس از پرونده عادل شیحی بازیکن مراکشی که استقلال علاوه بر محکوم شدن به پرداخت مطالبات او، از نقل و انتقالات زمستانی محروم شد، این بار نوبت پرونده پروپیچ است. استقلال در شرایطی باید 360 هزار دلار ــ که با دلار 4 هزار و دویست تومانی نزدیک به یک میلیارد و 512 میلیون تومان می‌شود ــ بپردازد که در آستانه تمدید قرارداد شفر، دستیارانش و سرور جپاروف بود و مشخص نیست باشگاه با این شرایط چطور می‌خواهد از پس این هزینه‌ها بربیاید.

به گزارش تسنیم، مدیران استقلال بارها در صحبت‌های خود اعلام می‌کردند که بدهی بازیکنان خارجی را پرداخت کرده و هواداران هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

انتهای پیام/*

نظر شما