شناسهٔ خبر: 25066572 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار تهران:

تاکید استاندار بر تامین امنیت و رضایت مندی مردم در نمایشگاه بین‌المللی کتاب

خبرگزاری شبستان:استاندار تهران بر لزوم تامین امنیت و رضایت مندی مردم در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شبستان، محمدحسین مقیمی، استاندار تهران در نشست هماهنگی برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: هفته آینده مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن در مصلی تهران برگزار می‌شود که بزرگترین و مهمترین رویداد فرهنگی است که در کشور انجام می‌شود و از هفته بعد آن یعنی ۱۲ اردیبهشت ماه نمایشگاه بین‌المللی کتاب که آن نیز رویداد بزرگ فرهنگی است برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: امیدواریم همه اقدامات پیش بینی شده برای برگزاری نمایشگاه کتاب به گونه ای اجرایی شود که به اهداف پیش بینی شده در آن دست یابیم.

 

مقیمی با بیان اینکه امنیت نخستین و مهمترین عاملی  است که باید در برگزاری نمایشگاه کتاب مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: طبق تصمیمی که شورای تامین استان اتخاذ کرده است، کلیه امکانات نظامی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب امسال فراهم شده است.

 

استاندار تهران با بیان اینکه از سپاه پاسداران و دستگاه های مربوطه جهت همکاری و هماهنگی برگزاری نمایشگاه تشکر می کنم، بیان کرد: هم امنیت بیرون و هم امنیت داخل نمایشگاه در شورای تامین تصمیم گیری خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه رضایتمندی مردم مسئله مهم دیگری است که باید در برپایی نمایشگاه مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که حجم ترافیک در ایام برپایی نمایشگاه کاهش یابد. پلیس راهور تهران بزرگ نیز بایستی طرح های اجرایی خود را آماده کند تا در مکان های نزدیک به مصلی تهران ترافیکی نداشته باشیم.

 

مقیمی با تاکید بر اینکه باید در اطراف مصلی و بزرگراه رسالت کمترین حجم ترافیک را داشته باشیم، افزود: به ویژه تردد مردم بعد از ساعت 16 عصر بسیار مهم است که باید اقدامات لازم برای کاهش ترافیک در این ساعت صورت گیرد.

 

استاندار تهران بر لزوم رعایت شئونات اسلامی در مصلی تاکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم با انجام تبلیغات مناسب که وزارت ارشاد به طور موثر در آن ورود پیدا کند شاهد رعایت شئونات اسلامی در برگزاری نمایشگاه کتاب باشیم. برای ما مهم این است که این نمایشگاه در مصلی انجام می‌شود و رعایت شأن مکان مصلی برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

وی همچنین بر لزوم کاهش فاصله زمانی قطارها در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تاکید کرد و گفت: باید اقداماتی صورت پذیرد که سرفاصله قطارهای خط 3 مترو و خطوط نزدیک به مصلی تهران کاهش یابد تا استفاده از وسایل نقلیه شخصی توسط مردم به کمترین میزان ممکن برسد. همچنین باید تعداد اتوبوس‌های منتهی به مصلی افزایش پیدا کند.

 

نظر شما