شناسهٔ خبر: 25066413 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

دولت فرانسه اعلام کرد

خداحافظی مقامات فرانسوی‌ از تلگرام

دولت فرانسه اعلام کرد قصد دارد از تابستان امسال نرم‌افزار پیام‌رسان موبایلی رمزگذاری شده اختصاصی خود را راه‌اندازی کند و علت این امر نگرانی‌های امنیتی از جاسوسی دولت‌های خارجی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه 598، فارس به نقل از تک کرانچ، بر همین اساس رئیس جمهور و وزرای دولت در کشور فرانسه دیگر از نرم افزارهای پیام رسان خارجی مانند تلگرام و واتس اپ که در داخل فرانسه هیچ سروری ندارند، استفاده نخواهند کرد.

سخنگوی وزارت دیجیتال فرانسه در این مورد گفته است: ما باید یک نرم افزار پیام رسان رمزگذاری شده داشته باشیم که توسط ایالات متحده یا روسیه رمزگشایی نشود.

وی افزود: ما نگران رخنه های اطلاعاتی احتمالی همانند آنچه در مورد فیس بوک رخ داد هستیم. امکان وقوع این حوادث وجود دارد. لذا باید کنترل اوضاع را در دست بگیریم.

در حال حاضر 20 تن از مقامات فرانسوی و عده ای از کارکنان غیرنظامی ارشد این کشور در حال آزمایش پیام رسان فرانسوی جدید هستد که استفاده از آن توسط کارکنان دولت تا تابستان امسال اجباری خواهد شد. پیام رسان یادشده در نهایت در اختیار تمامی مردم فرانسه قرار می گیرد.

هیچ یک از پیام رسانهای اصلی موبایلی همچون واتس اپ یا تلگرام فرانسوی نیستند و این امر باعث نگرانی درباره احتمال جاسوسی از پیام های مقامات فرانسه شده است. گفته می شود تلگرام، برنامه پیام رسان محبوب امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه است و وی بیشتر اوقات و حتی در ساعات اولیه صبح از آن استفاده می کند. بسیاری از نمایندگان حزب ماکرون در مجلس نیز از تلگرام استفاده می کنند.

نظر شما