شناسهٔ خبر: 25065943 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر عنوان شد:

لزوم پیگیری قاطع و محترمانه برای افزایش سهمیه‌های وزنه‌برداری

پیشکسوت وزنه‎برداری کشورمان معتقد است قانون کاهش سهمیه‎های این رشته در المپیک ۲۰۲۰ قابل تغییر است اما نیاز به اقدامات قاطع و محترمانه دارد.

صاحب‌خبر -

حسین اقبال پور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه افزایش سهمیه های وزنه برداری در المپیک نیازمند عزم و اتحادی جدی است، اظهار داشت: برای حل این مشکل باید تمامی متولیان ورزش از جمله مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در کنار فدراسیون وزنه برداری وارد عمل شوند تا بتوانند در تغییر و افزایش قانون سهمیه های المپیک تاثیرگذار باشند.

وی تصریح کرد: هر چند این قانون قابل تغییر است اما نباید فراموش کرد که این مساله نیازمند پیگیری جدی و دقیق و البته رفتاری محترمانه است. طبیعتا اگر در چارچوب منطق و قانون وارد عمل شویم به احتمال فراوان مشکل کاهش سهمیه ها تا زمان المپیک ۲۰۲۰ لغو و حل خواهد شد.

رئیس اسبق سازمان لیگ فدراسیون وزنه برداری در خصوص خداحافظی بهادر مولایی از عرصه قهرمانی گفت: من به محض اطلاع از وضعیت مصدومیت مولایی بعد از آن تصادف شدید، امید زیادی به بازگشت وی نداشتم. این جوان توانمند و آینده دار قبل از المپیک ۲۰۱۶ ریو با توجه به نظر شورای عالی فنی فدراسیون از رسیدن به ترکیب تیم ملی محروم و همان شب در راه بازگشت به آمل دچار حادثه شد که امروز به خداحافظی زودهنگام وی انجامید.

اقبال پور در پایان خاطر نشان کرد: البته وی اعلام کرده قصد دارد از این پس در عرصه مربیگری به فعالیتش در این رشته ادامه دهد که مطمئنا اگر مورد حمایت فدراسیون قرار گیرد و در کنار مربیان بزرگ در رده های پایه حضور یابد می تواند به مربی خوبی بدل شود. آنچه مسلم است او می تواند به تدریج در این مدت به خوبی به تجارب بیشتری دست یابد و به نیرویی جوان و باانگیزه در عرصه مربیگری تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اواسط سال ۹۵ بود که بهادر مولایی، وزنه بردار دسته ۱۰۵ کیلوگرم اردوی تیم ملی با یکی از بدترین اتفاقات زندگی روبرو شد. وی که بعد از خط خوردن از لیست مسافران المپیک، ناراحت و گله‌مند بود در راه بازگشت به زادگاهش دچار تصادف شدید رانندگی شد. تصادفی که مسیر زندگی او را تغییر داد و سرانجام به خداحافظی از دنیای قهرمانی انجامید.

نظر شما