شناسهٔ خبر: 25064773 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

استاکس‌نت با فرمان اوباما
شرق: روزنامه ديلي‌ميل فاش کرده که باراک اوباما به‌طور محرمانه دستور حمله به سيستم‌هاي کامپيوتري تأسيسات هسته‌اي ايران را صادر کرده بود. البته عمليات مربوط به اين ويروس، در زمان رياست‌جمهوري جورج بوش و با همکاري اسرائيل آغاز شده بود.تحقيقاتي که روزنامه ديلي‌ميل به آن دست يافته است، نشان مي‌دهد دولت باراک اوباما درباره رئيس‌جمهور سابق، سازمان اطلاعات مرکزي (سيا) و آژانس امنيت ملي تحقيقاتي انجام داده بود. مايکل هايدن، رئيس آژانس امنيت ملي و رئيس سازمان سيا، متهم است در سال 2012 اطلاعات طبقه‌بندي‌شده (محرمانه) را در اختيار رسانه‌ها قرار داده بود. به گزارش ايسنا، يک پرونده دادگاهي که به‌تازگي منتشر شده و در اختيار پايگاه خبري ديلي‌بيست قرار گرفته است، نشان مي‌دهد پليس فدرال آمريکا (اف‌بی‌آی) خواهان حکم بازرسي از حساب ايميل هايدن شده بود. اين پرونده همچنين نشان مي‌دهد که پليس فدرال، هايدن را به افشاي اطلاعات براي روزنامه نيويورک‌تايمز متهم کرده است. اطلاعات فاش‌شده در ژوئن 2012 در يک مقاله منتشر شده بود. ويروس کامپيوتري استاکس‌نت سال 2010 و براي خراب‌کاري در تأسيسات غني‌سازي اورانيوم نطنز طراحي شده بود؛ اما به‌طور اتفاقي در نتيجه يک خطاي برنامه‌نويسي علني شد و اجازه داد نيروگاه نطنز در ايران جان سالم به‌در ببرد و در سراسر جهان در اينترنت منتشر شد.

بهمن شريف‌زاده: 
احمدي‌نژاد پيشنهاد اصلاحات اساسي را به رهبري داد

خبرآنلاين: مسئله رهايي آقاي بقايي در حقيقت يک نماد است و با رهايي آقاي بقايي و مشايي، اتفاقي مي‌افتد و آن اصلاحي که آقاي احمدي‌نژاد دنبال آن هستند، محقق مي‌شود. ايشان با نامه‌اي که به رهبري نوشتند، پيشنهاد اصلاحات اساسي را دادند که يک بند از آن آزادي همه کساني بود که به دليل انتقاد از نظام در زندان به سر مي‌برند. اينکه کسي هست که حرف مردم را مي‌زند و مي‌توان پشت سر او قرار گرفت و انقلابي ماند. حالا بعضي‌ها مي‌گويند اينها بازي است تا انقلاب را حفظ کنند؛ اما بازي نيست. بقايي در زندان در حال جان‌دادن است؛ مشايي حکم زندان دارد و خود آقاي احمدي‌نژاد نیز در معرض خطر است. اصلا اينها بازي نيست.

عامل فرارکردن خاوري احمدي‌نژاد است
خانه ملت: ابوالفضل ابوترابي، عضو فراکسيون نمايندگان ولايي مجلس، گفته: «عامل فرارکردن خاوري، احمدي‌نژاد است. مرتضوي بايد به مجازات تعيين‌شده تن دهد. حکم جلب سعيد مرتضوي صادر شده، ولي متأسفانه هنوز گيرش نياورده‌اند. او بايد مجازات جرم ارتکابي خود را تحمل کند و انتظار ما از دستگاه‌هاي امنيتي، قضائي و حتي اگر نياز بود دستگاه‌هاي نظامي، اين است که سرسختانه پيگير دستگيري و اجراي حکم مجازات او باشند تا پس از دستگيري و بازداشت، مرتضوي مجازات خود را تحمل کند».

پيام فرمانده کل سپاه به مناسبت روز  ارتش
ايلنا: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در پيامي فرارسيدن روز ارتش جمهوري اسلامي ايران را به فرمانده کل ارتش و آحاد فرماندهان و دلاورمردان ارتش تبريک گفت. در پيام سردار محمدعلي جعفري آمده است: امروز بحمدالله ارتش عزيز با برخورداري از فرماندهي انقلابي، ولايت‌مدار، فکور و ارزشي با تکيه بر آموزه‌هاي ديني و انقلابي و اقداماتي مبارک و تعالي‌بخش در تکوين حيات طيبه‌‌‌‌‌اش، توانسته است حول محور ولايت با ارتقاي هم‌افزايي، همدلي و وحدت در ترکيبي مقدس و مرصوص با سپاه و ساير نيروهاي مسلح، صفحاتي جديد از اقتدار و عزت ايران اسلامي را در سطح منطقه و بين‌‌‌‌‌الملل رقم زده و نقش خود را در مؤلفه‌هاي هندسه قدرت انقلاب اسلامي بيش از گذشته برجسته كند. 

برچسب‌ها:

نظر شما