شناسهٔ خبر: 25063576 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قانون | لینک خبر

صنعت تولید جلبک در کشور توسعه‌ می یابد

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: با توجه به اهمیت صنعت تولید جلبک در کشور، این صنعت را به کمک برنامه های ستاد و متخصصان توسعه خواهیم داد.

صاحب‌خبر -

قانون- دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: با توجه به اهمیت صنعت تولید جلبک در کشور، این صنعت را به کمک برنامه های ستاد و متخصصان توسعه خواهیم داد.

به گزارش قانون به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی در خصوص توسعه صنعت جلبک در کشور، بیان کرد: تولید جلبک در سند ملی توسعه زیست فناوری کشور نیز آمده است که در آن سند آمده باید برای توسعه، تجاری سازی و شناسایی انواع جلبک ها، ریزجلبک ها و محصولات دانش بنیان در حوزه زیست فناوری منابع آبی و دریایی اقدامات لازم صورت گیرد.

به گفته قانعی، خواص متعدد جلبک‌ها موجب شده تا حدود ۴۰ تا ۵۰ نوع محصول با کاربری‌های مختلف در زمینه تولید موادغذایی، آرایشی‌- بهداشتی، دارویی و کشاورزی، تصفیه آب، تامین علوفه و مکمل غذایی دام و شیلات و… به کار برده شود.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: جلبک موجودی زنده است که به دو شکل در آب تازه و نمکی رشد می‌کند. این یک نوع از انواع باکتری است که اغلب به جلبک سبز-آبی اشاره دارد. درست مانند گیاهان، این باکتری هم می‌تواند از نور خورشید از طریق فرآیندی به نام فتوسنتز بهره‌مند شود.

 

نظر شما