شناسهٔ خبر: 25063215 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قانون | لینک خبر

هشدار سازمان هواشناسی به 7 استان

سازمان هواشناسی کشور ضمن هشدار نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها در ۷ استان کشور تأکید کرد: باران و برف تا روز چهارشنبه ۹ استان کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد و مردم باید به نکات ایمنی دقت کنند.

صاحب‌خبر -

قانون-سازمان هواشناسی کشور ضمن هشدار نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها در ۷ استان کشور تأکید کرد: باران و برف تا روز چهارشنبه ۹ استان کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد و مردم باید به نکات ایمنی دقت کنند.

به گزارش قانون به نقل از تسنیم،سازمان هواشناسی کشور در این اخطاریه پیش‌بینی کرد:
سه‌شنبه بیست و هشتم فروردین: بارش باران گاهی به شکل رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نیمه غربی یزد، نیمه شرقی فارس، برخی نقاط کرمان، شمال هرمزگان، نیمه جنوبی اصفهان؛ بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی خراسان‌های شمالی و رضوی و نقاط سردسیر زاگرس مرکزی به صورت برف است.
چهارشنبه بیست و نهم فروردین: بارش باران گاهی به شکل رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها در مناطقی از سیستان و بلوچستان، بخشهایی از جنوب یزد؛ بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی خراسان‌های شمالی و رضوی به صورت برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

از اینرو توصیه می‌شود برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی ضمن رعایت نکات ایمنی موارد زیر مورد توجه قرار گیرد:
- با توجه به شرایط جوی حاکم در منطقه، از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها خودداری شود.
- با توجه به پیش‌بینی بارش برف، احتمال لغزندگی و اختلال در حمل و نقل در جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی نواحی ذکر شده وجود دارد بنابراین ضمن به‌کارگیری تجهیزات لازم، با کسب اطلاع از وضعیت جاده نسبت به تردد در این مسیرها اقدام شود.

برچسب‌ها:

نظر شما